O priložnostih in možnostih, ki jih je včasih kar preveč

l

Erika Švara, Ljudska univerza Postojna

Trendi na trgu dela se hitro spreminjajo. Delodajalci imajo z iskanjem in ohranjenem ustreznega kadra vse več težav. Zaposleni in iskalci zaposlitve morajo ves čas pridobivati nova znanja in krepiti kompetence, kar zahteva veliko mero prilagodljivosti. Na drugi strani se z dneva v dan pojavljajo novi ponudniki storitev – izobraževalnih, kariernih in kadrovskih. Delodajalci, kadroviki in zaposleni se v poplavi ponudb in informacij, pogosto zavitih v sijočo embalažo navidezno novih pristopov in visokoletečih poimenovanj, ki morajo obvezno vsebovati kako angleško pritiklino, ker baje le tako zvenijo dovolj trendovsko, še komaj znajdejo. In so po izbiri pogosto razočarani. Tako kot se proti odvečni embalaži borimo na področju materialnih izdelkov, bi bilo smiselno bolj ekološko razmišljanje vpeljati tudi na področje storitev. Tu namreč nepotrebni odpadki onesnažujejo naše kognitivno okolje. Pozornost bi bilo bolje usmeriti v kakovost storitev, strokovnost in vsebino, ki ostajajo pod težo promocijskih prijemov pogosto osiromašene.

Kaj lahko pripomore k ustreznejši izbiri ponudnika? Smiselno se je pozanimati o njegovi strokovnosti, saj se dandanes marsikdo podjetno ukvarja z marsičim, a roko na srce, operirati se najbrž ne bi pustili nekomu z dvomljivo izobrazbeno podlago in potrdilom o nekajtedenskem tečaju v žepu. Zato je ustrezna strokovna izobrazba temelj, na kateremu lahko zraste kakovostna storitev. Pomemben faktor so tudi izkušnje – prvič, ker se z opravljeno kilometrino vsakdo nekaj nauči in drugič, ker nekdo, ki ne dela dobro, prav dolgo ne obstane v isti branži. Zelo dobrodošle so seveda reference, pa ne le tiste zapisane in izrečene na različnih promocijskih kanalih, bistvene so one, ki jih dobimo neodvisno od ponudnika. Najboljša reklama in najbolj verodostojno priporočilo je še vedno tisto, ki potuje od ust do ust. V praksi preizkušena kakovost je pač še vedno najboljša.

Teh treh priročnih, zdravorazumskih prijemov se pri izbiri vedno poslužujem tudi sama. Ob vedno bolj pronicljivih nevromarketinških pristopih me še niso pustili na cedilu. Morda res terjajo malce več časa, vendar bistveno manj kot nezadovoljivo opravljena storitev zaradi ponesrečene izbire ponudnika.

Preberite si tudi ostale naše nasvete: