IZOBRAŽEVALNI PROGRAMI VODENJA PODJETJA IN TIMA
Postanite zgled in vodja vreden občudovanja
VODENJE Z ZGLEDOM
Kako delovati, da vam bodo sodelavci sledili
VEŠČINE COACHINGA ZA VODJE
Tehnike postavljanja vprašanj in aktivno poslušanje
DOGOVOR KOT ODGOVOR
Sklepanje dogovorov kot način vodenja
Vodenje podjetja
VEČ KULTURE, LAŽJE VODENJE
Organizacijska klima in kultura kot podpori vodenju
Vodenje tima
ORGANIZACIJSKA ENERGIJA
Sodobni načrt krepitve produktivnosti in uspešnosti
(POL)LETNI RAZGOVORI
Dobro orodje dobrega vodje
SPET SESTANEK! KDAJ BOMO PA DELALI?
Orodja za učinkovito vodenje sestankov
ZAUPANJE, KRITIKA, POHVALA
Vodenje delovne skupine v proizvodnji
UTRITE POT SREDNJEMU MANAGEMENTU
Vodenje in razvijanje pripadnosti vodilnih sodelavcev
OBVLADAJ SITUACIJO, POIŠČI REŠITEV
Vodenje problematičnih sodelavcev in strank
VODENJE Z ZGLEDOM
Kako delovati, da vam bodo sodelavci sledili
Vsebina programa
1. Definicija idealnega tipa sodelavca na šestih nivojih:
- pripadnost,
- identiteta,
- vrednote,
- prepričanja,
- strategije,
- vedenje.
2. Razvoj posameznih področij sodelavcev za doseganje standarda idealnega tipa sodelavca
3. Definicija idealnega vodje idealnemu sodelavcu na šestih nivojih:
- pripadnost,
- identiteta,
- vrednote,
- prepričanja,
- strategije,
- vedenje.
4. Razvoj posameznih področij vodje za doseganje standarda idealnega vodje
5. Vodja kot zgled:
- v čem ste lahko zgled,
- kako biti nekomu zgled,
- biti dober ali slab zgled.
6. Postavljanje meja v komunikaciji in v vedenju: kako blizu v svoj osebni prostor lahko spustimo sodelavce
7. Kongruentnost (skladnost misli, besed in dejanj) – zakaj je pomembna in kako jo dosežemo
8. Upravljanje z občutki lastne vrednosti in uveljavljanje osebne moči
9. Poslušati, razumeti, delovati strateško; pravičnost in enakost kriterijev za vse
10. Vizija, cilji, motivacija, doseganje rezultatov
11. Biti dober zgled je 24/7 zaposlitev – način življenja
Komu je program namenjen?
Program je namenjen vsem vodilnim in vodstvenim delavcem. Vodjem timov in projektov, ki želijo navdihovati in motivirati svoj tim s svojim zgledom. Direktorjem, kadrovikom, delovodjem in vsem ostalim, ki imajo ambicijo biti kakovosten vodja in želijo voditi z močjo svoje osebnosti. Program je namenjen tudi vsem tistim zaposlenim na vodstvenih pozicijah, ki nimajo avtoritete pred sodelavci ali pa jim le-ti ne zaupajo.
Cilji programa
- Spoznati razsežnosti pomena »biti zgled«,
- odkriti področja možnega razvoja sebe kot vodje,
- predstaviti ustrezne načine razmišljanja, komuniciranja in delovanja, s katerimi bodo udeleženci lahko zgled svojim sodelavcem,
- seznaniti se s najpogostejšimi napakami pri vodenju z zgledom,
- motivirati udeležence za osebni razvoj.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
-
razmišljali, komunicirali in delovali tako, da bodo dober zgled in da jih bodo sodelavci spoštovali, upoštevali, jim sledili in zaupali ter radi sodelovali z njimi,
-
vedeli, kaj naj delajo in česa naj ne delajo, da bodo sodelavcem dober zgled,
-
razvijali sebe in na ta način lažje pomagali pri razvoju in doseganju rezultatov tudi sodelavcem,
-
znali postaviti meje in hkrati dovoliti sodelavcem, da pridejo »blizu«.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami bo cca. 40 % predavanja in 60 % praktičnih vaj. Udeleženci bodo aktivni skozi individualne vaje, vaje v paru in v skupini, ki bodo interaktivne narave. Predavateljica bo v svoj program vključevala tudi coaching vprašanja in orodja, s katerimi bodo udeleženci, tudi s pomočjo (samo)refleksije, lahko prišli do različnih spoznanj, zaključkov oziroma rešitev.
VEŠČINE COACHINGA ZA VODJE
Tehnike postavljanja vprašanj in aktivno poslušanje
Vsebina programa
1. Kaj je coaching, v čem se razlikuje od drugih modelov svetovanja
2. Kdo je coach, kdaj in zakaj je za vodjo primerno, da se zna postaviti v vlogo coacha
3. Svetovalni coaching model in NLP komunikacijski model
4. Etika coachev
5. Pogoji za uspešen coaching
6. Agenda in ciljna usmerjenost
7. Kako ustvarimo dober stik in zaupno ozračje
8. Osnovne veščine coacha:
- odpiranje prostora,
- aktivno poslušanje in zrcaljenje,
- povratna informacija,
- empatija,
- drugi zaznavni položaji.
9. Coaching orodja – kolo življenja
10. Vrste vprašanj:
- (ne)učinkovita vprašanja,
- pomembna vprašanja,
- razvojna vprašanja,
- ciljno usmerjena vprašanja.
11. Coaching koncepti:
- sprejemanje odgovornosti in proaktivnost,
- izzivanje in zahteva,
- povratna informacija,
- spodbujanje,
- struktura.
12. Uporabnost coachinga – kdaj, kje, kako in zakaj
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem vodilnim in vodstvenim delavcem. Vodjem timov in projektov ter delovodjem, ki bi radi bolje razumeli svoje sodelavce in gradili z njimi zaupen, sodelovalen odnos. Direktorjem in kadrovikom, ki želijo razvijati svoje sodelavce in sebe ter svoje veščine vodenja ter komuniciranja. Program je namenjen tudi vsem tistim zaposlenim na vodstvenih pozicijah, ki bi želeli odkrivati prave vzroke zapletenih situacij in na ta način učinkovito motivirati in podpirati svoje sodelavce pri doseganju ciljev.
Cilji programa
- Predstaviti coaching in vlogo coacha,
- seznaniti se z uporabnostjo coachinga za vodje,
- spoznati, kako aktivno poslušati in slišati svoje sodelavce,
- spoznati, kako graditi zaupen odnos s sodelavci skozi komunikacijo,
- predstaviti različne tehnike in veščine, ki jih uporabljajo coachi in s katerimi lahko tudi vodje učinkoviteje komunicirajo s sodelavci.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- s coaching koncepti lažje spodbujali sodelavce, jim dajali povratno informacijo, jih usmerjali k bistvu, jih znali izzvati itd.,
- s tehniko postavljanja vprašanj pomagali sodelavcem, da bodo sami spoznali, kar jim skušajo vodje dopovedati,
- bolje vzpostavili dober stik s sodelavci in gradili kakovostne odnose z njimi.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami bo cca. 40 % predavanja in 60 % praktičnih vaj. Udeleženci bodo aktivni skozi individualne vaje, vaje v paru in v skupini, ki bodo interaktivne narave. Učili se bodo preko izkustvene metode in metode »igre vlog«. Predavateljica bo v svoj program vključevala tudi »coaching« vprašanja in orodja, s katerimi bodo udeleženci, tudi s pomočjo (samo)refleksije, lahko prišli do različnih spoznanj, zaključkov oziroma rešitev.
DOGOVOR KOT ODGOVOR
Sklepanje dogovorov kot način vodenja
Vsebina programa
1. Stili vodenja in njihova primernost:
- različni stili vodenja,
- kdaj uporabiti katerega od stilov vodenja,
- vloga vodje.
2. Dobri dogovori:
- zakaj so pomembni,
- kako jih prepoznati,
- kako sklepati dogovore, da se jih bodo drugi držali,
- kdaj je dogovor sploh dogovor,
- kaj dober dogovor vsebuje,
- kaj naredimo, ko se dogovore krši.
3. Spoznavanje štirih temeljnih zahtev dobrih dogovorov:
- dogovori morajo biti jasni,
- z dogovori morajo biti vsi seznanjeni in jih razumeti,
- dogovore spremljamo,
- jasno definirane posledice neupoštevanja dogovorov.
4. Proces dogovarjanja:
- jasna opredelitev ciljev,
- možnost predlogov vseh vključenih,
- postavljanje nedvoumnih dogovorov,
- ustrezna predstavitev dogovorov vsem vključenim,
- jasne posledice v primeru neupoštevanja dogovorov,
- spremljanje dogovorov.
5. Uporabna vrednost sklepanja dogovorov pri vodenju:
- dvig odgovornosti med zaposlenimi,
- sklicevanje na dogovore pri podajanju povratnih informacij,
- z jasnimi dogovori so cilji lažje dosegljivi,
- z jasnimi dogovori se zmanjša možnost nesoglasij ter s tem konfliktov.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim na vodstvenih položajih, ki opažajo, da se zaposleni ne držijo dogovorov. Program je primeren tudi za tiste zaposlene, ki so na novo postali vodje oz. bodo to v kratkem postali.
Cilji programa
- Poznati temeljne sestavine dobrih dogovorov,
- ozavestiti pomen dobrih dogovorov,
- poznavanje postopka sklepanja dogovorov,
- naučiti se uporabe dobrih dogovorov v praksi.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali oblikovati jasne in dobre dogovore in s tem dosegali njihovo uresničevanje,
- zmanjšali nesoglasja,
- znali opredeliti posledice v primeru neupoštevanja dogovorov,
- znali prilagoditi stil vodenja potrebam tima, ki ga vodijo.
Način izvajanja
Izvedba programa je praktično naravnana. Program je interaktivno usmerjen, udeleženci programa se aktivno učijo skozi vaje, s pomočjo primerov iz prakse, z delom v parih ipd. Izvajalka programa udeležencem na začetku predstavi kratko teorijo, v nadaljevanju udeležence usmeri h konkretnim primerom. Spodbuja, da udeleženci predstavijo lastne primere, ki jih bodo skupaj rešili. Udeležence nato vodi skozi celoten proces, tako da spodbuja njihovo razmišljanje in deljenje mnenj ter jih usmerja k zaključkom.
CILJNO VODENJE PODJETJA
Postavljanje dosegljivih ciljev za razvoj podjetja
Vsebina programa
1. Praktična vaja
2. Identifikacija izzivov vodenja in vloga zavzetosti:
- identifikacija trenutnega stanja v podjetju,
- potrebe podjetja,
- izzivi prihodnosti.
3. Ciljno usmerjeno vodenje:
- vsebinske vrste ciljev,
- časovna opredelitev ciljev,
- kakovost ciljev,
- sprejemljivost ciljev,
- povezanost ciljev.
4. Učinkovitost ciljev:
- neprimerni cilji,
- kdaj je nek cilj dosegljiv,
- kdaj je večja verjetnost, da bo dosežen,
- kako to doseči,
- s kako zastavljenimi cilji ohranjamo in razvijamo najboljši kader.
5. Vloga posameznika pri načrtovanju ciljev podjetja:
- kako osebne izbire vplivajo na začrtane cilje,
- kakšna je odgovornost vodje pri izpolnjevanju ciljev,
- zakaj so nekateri managerji uspešnejši pri zastavljanju ciljev kot drugi,
- kako dosegati večjo zavzetost in motiviranost pri zastavljenih ciljih posameznikov.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem srednjim in višjim vodstvenim delavcem, ki želijo izboljšati učinkovitost svojega vodenja in želijo vedeti, kako cilje ustrezno zastaviti. Program naslavlja vse direktorje, svetovalce, vodje enot, oddelkov in projektnih skupin, ki želijo razumeti, zakaj so nekateri cilji uspešno izvedeni in drugi ne.
Cilji programa
- Identificirati izzive, s katerimi se soočajo vodje v podjetju,
- znati razločevati med dobrimi in slabimi cilji,
- naučiti se zastavljati cilje glede na različne vidike potreb v podjetju,
- naučiti se zastavljati cilje na način, da bodo le-ti dosegljivi in lažje uresničljivi,
- razumeti vlogo vodij pri načrtovanju in izpolnjevanju ciljev podjetja.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- učinkovito zastavljali cilje glede na trenutno izhodišče, potrebne aktivnosti, znanja, čas, ki je na voljo, in pričakovani rezultat,
- hitreje dosegali zadane cilje,
- spodbujali in ohranjali motiviranost ter zavzetost pri zastavljenih ciljih.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se ves čas prepletata teorija in praksa. Teorija se podaja v navezavi na podjetje, za katero se program izvaja. Udeleženci so aktivno vključeni skozi praktične vaje in diskusijo. Izvajalka programa v vsaki pedagoški uri udeležence z vodenimi vprašanji spodbuja k razmišljanju in jih vodi do teoretskih izhodišč, pomembnih za konkreten primer.
VEČ KULTURE, LAŽJE VODENJE
Organizacijska klima in kultura kot podpori vodenju
Vsebina programa
1. Kako do organizacijske kulture, ki podpira vodenje:
- kaj je organizacijska kultura,
- funkcije in lastnosti organizacijske kulture,
- ravni organizacijske kulture,
- izpostavljene vrednote in temeljna prepričanja,
- vrste organizacijske kulture,
- povezanost organizacijske kulture z organizacijo, vodenjem in komunikacijo,
- razvoj organizacijske kulture v podjetju,
- oblikovanje organizacijske kulture,
- vloga vodje in vodenja pri oblikovanju organizacijske kulture,
- spreminjanje organizacijske kulture.
2. Organizacijska klima kot podpora vodenju:
- kaj je organizacijska klima,
- razlikovanje med organizacijsko klimo in kulturo,
- vpliv organizacijske klime na zadovoljstvo zaposlenih,
- dimenzije organizacijske klime,
- vpliv organizacijske klime na uspešnost poslovanja,
- proučevanje in merjenje organizacijske klime,
- spreminjanje in pripravljenost na spreminjanje organizacijske klime,
- koristi ugodne klime za podjetje.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: obstoječim in bodočim vodilnim in vodstvenim delavcem; direktorjem, kadrovikom, svetovalcem, vodjem skupin in oddelkov ipd. Program je primeren tudi za predstavnike sindikata in predstavnike sveta delavcev.
Cilji programa
- Ozavestiti pomen organizacijske klime in kulture v podjetju za poslovno uspešnost,
- razmišljati o organizacijski klimi in kulturi kot o managementskem orodju za doseganje višje ravni kakovosti vodenja,
- analizirati organizacijsko klimo in kulturo v podjetju,
- naučiti se meriti organizacijsko klimo in kulturo v podjetju,
- naučiti se pripraviti načrt za spreminjanje organizacijske klime in kulture.a
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- vedeli, kdaj in kako je potrebno spreminjati organizacijsko klimo in kulturo,
- okrepili pozitivno klimo in kulturo,
- dvignili zadovoljstvo zaposlenih in uspešnost poslovanja.
Način izvajanja
Program je izveden kot kombinacija predavanja in različnih izkustvenih metod. Udeleženci so aktivno vključeni v razpravo, aktivno pa se učijo tudi drug od drugega, skozi delo v manjših skupinah, z individualnim delom ter s pomočjo študije primerov.
ORGANIZACIJSKA ENERGIJA
Sodobni načrt krepitve produktivnosti in uspešnosti
Vsebina programa
1. Organizacijska energija:
- kaj je energija,
- organizacijska energija in njena stanja,
- merjenje organizacijske energije,
- upravljanje organizacijske energije,
- vloga vodje v upravljanju organizacijske energije,
- vpliv stanj organizacijske energije na uspešnost organizacije.
2. Energija posameznika:
- vrste energij,
- načini krepitve posamezne vrste energij,
- povezanost energije posameznika z energijo organizacije.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem; direktorjem, kadrovikom, svetovalcem, vodjem oddelkov in skupin, ki želijo okrepiti produktivno energijo v podjetju, v katerem so zaposleni. Program je primeren tudi za predstavnike sindikata in predstavnike sveta delavcev.
Cilji programa
- Pridobiti znanja za krepitev produktivne energije v podjetju,
- poznati in prepoznati različna energijska stanja v podjetju,
- znati meriti in analizirati organizacijsko energijo in njena stanja,
- naučiti se obvladati energijska stanja, ki so za podjetje škodljiva,
- pripraviti načrt za spreminjanje organizacijske energije.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- Ugotovili, katero energijsko stanje prevladuje v njihovem podjetju,
- pridobili nove ideje za izboljšanje energije v podjetju,
- znali spremeniti energijo v prid podjetja.
Način izvajanja
Program je izveden kot kombinacija predavanja in različnih izkustvenih metod. Udeleženci so aktivno vključeni v razpravo, aktivno pa se učijo tudi drug od drugega, skozi individualno delo, delo v manjših skupinah ter s pomočjo študije primerov.
(POL)LETNI RAZGOVORI
Dobro orodje dobrega vodje
Vsebina programa
1. Letni razgovori:
- definiranje letnega razgovora,
- namen letnega razgovora,
- cilj letnega razgovora.
2. Priprava na letni razgovor
3. Potek letnega razgovora
4. Zapisnik letnega razgovora
5. Sledenje dogovorjenemu na letnem razgovoru
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem vodilnim in vodstvenim delavcem, ki želijo opravljati kakovostne letne razgovore. Direktorjem, kadrovikom in delovodjem, ki želijo poglobljen pogovor s svojimi podrejenimi, pa tudi vsem tistim, ki so nedavno nastopili mesto vodje in želijo transparentno in sistematično slediti delu podrejenih.
Cilji programa
- Naučiti se izvajati dober letni razgovor,
- opolnomočiti vodje pri pogajanjih na letnem razgovoru,
- razumeti, kako jasno izražati cilje in zahteve za kakovostno opravljanje delovnih nalog,
- naučiti se, kako napisati kakovosten zapisnik letnega razgovora,
- izdelati vzorec zapisnika, ki bo lahko služil za nadaljnjo uporabo,
- naučiti se, kako slediti napisanemu v zapisniku letnega razgovora.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- bolj kakovostno vodili letne razgovore,
- znali zapisati ugotovitve letnega razgovora,
- znali predstaviti cilje prihajajočega poslovnega leta,
- znali preverjati izvajanje dogovorjenega.
Način izvajanja
Razmerje med teoretičnim in praktičnim delom je v programu enakomerno. Tekom programa so udeleženci aktivno vključeni v diskusijo, preko katere jih predavateljica usmerja, da preidejo do zaključkov oziroma rešitev. Udeleženci so med izvedbo programa aktivno vključeni tudi skozi individualno delo, skupinsko delo ali delo v parih. Učijo se skozi neposredno izkušnjo in povratno sporočilo, ki ga od svojih kolegov in izvajalke prejmejo takoj po izvedbi različnih vaj.
SPET SESTANEK! KDAJ BOMO PA DELALI?
Orodja za učinkovito vodenje sestankov
Vsebina programa
1. Učinkovito vodenje sestankov:
- zakaj so sestanki neučinkoviti,
- agenda,
- udeleženci,
- moderiranje,
- akcijski načrt,
- učinkovito sodelovanje v skupinah kakršnekoli velikosti.
2. Elementi, ki vplivajo na učinkovito vodenje sestankov:
- delitev dela pri vodenju sestanka,
- spreminjanje interakcij s spremembami sedežnega reda,
- zbiranje uravnoteženih povratnih informacij,
- načrtovanje in upravljanje omejenih/redkih virov,
- beleženje napredka razprave v skupini,
- uporaba digitalnih orodij pri vodenju sestankov.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem, ki vodijo sestanke in ne želijo tratiti časa na neučinkovitih in neproduktivnih sestankih, kjer se izgublja v podrobnostih in kjer je udeležence težko pritegniti k sodelovanju.
Cilji programa
- Razumeti, zakaj so sestanki (ne)učinkoviti,
- naučiti se, kako učinkovito voditi sestanke,
- naučiti se, kako uspešno sodelovati na sestankih,
- naučiti se, kako vse udeležence pritegniti k sodelovanju,
- spoznati različna orodja in tehnike, ki pripomorejo k uspešnemu vodenju sestankov.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- uspešno sodelovali na sestankih,
- učinkovito vodili sestanke,
- sestavili agendo za produktiven sestanek,
- izbrali najboljšo metodo sprejemanja odločitev za različne situacije,
- uporabljali primerne tehnike in orodja za vodenje sestankov,
- pripravili primerno okolje tako za fizične kot tudi za virtualne sestanke.
Način izvajanja
Program je kombinacija predavanja, študije primerov in praktičnega dela. Predavatelj bo udeležence vodil, da razmišljajo o vidikih, ki vlivajo na (ne)učinkovito vodenje sestankov.
ZAUPANJE, KRITIKA, POHVALA
Vodenje delovne skupine v proizvodnji
Vsebina programa
1. Vodenje in vodja:
- kaj je vodenje,
- naloge vodje,
- vloga in osebnost vodje,
- spoštovanje in odgovornost vodje,
- pomen vrednot za vodenje.
2. Vodenje delovne skupine v proizvodnji:
- zaupanje in delegiranje,
- graditev medsebojnih delovnih odnosov,
- usposabljanje delavcev,
- vodja tudi motivator.
3. Najpogostejše napake vodenja
4. Pohvala:
- kdaj pohvaliti,
- kako pohvaliti.
5. Kritika:
- brez konstruktivne kritike ni vodenja,
- kako kritizirati,
- kdaj kritizirati.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem vodilnim in vodstvenim delavcem, ki želijo izboljšati učinkovitost svojega vodenja. Program je namenjen zlasti organizatorjem dela, vsem vodjem oddelkov in izmenovodjem.
Cilji programa
- Poznati in razumeti pojem vodenja,
- razumeti, kaj pomeni biti vodja in katere so aktivnosti vodenja,
- poznati in znati uporabiti mehke veščine vodenja,
- razviti učinkovite vodje, ki niso zgolj pridni in vodljivi delavci,
- naučiti se vzpostaviti dober delovni tim.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- s kakovostnim vodenjem ohranjali zaposlenost v podjetju,
- vedeli, kdaj in kako pohvaliti ter kdaj in kako kritizirati,
- znali razvijati zaupanje in dobre medsebojne odnose med zaposlenimi.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se prepletata teorija in praksa. Udeleženci so aktivni in delajo na lastnih primerih. Izvajalka pri izvedbi programa uporablja tudi metodo »okrogle mize«, na kateri se obravnavajo situacije udeležencev in se izmenjujejo izkušnje, primeri dobre prakse ter mnenja. S tem se udeležencem omogoči boljše poznavanje drugih procesov in drugačnih vidikov.
UTRITE POT SREDNJEMU MANAGEMENTU
Vodenje in razvijanje pripadnosti vodilnih sodelavcev
Vsebina programa
1. Vodenje in razvijanje pripadnosti:
- načelo subsidiarnega vodenja v praksi,
- vloga vrednot podjetja pri krepitvi in razvijanju pripadnosti,
- vloga srednjega managementa pri razvoju pripadnosti zaposlenih.
2. Pripadnost in uspešnost poslovanja:
- pripadnost zaposlenih kot temelj uspešnega poslovanja,
- kakovostna komunikacija v podjetju – temelj za krepitev pripadnosti,
- tri tehnike za razvijanje pripadnosti: vrednote, komunikacija, nagrada.
3. Krepitev pripadnosti:
- poglobiti pripadnost vodstvenih delavcev viziji in usmeritvam podjetja,
- izhodišča za akcijski načrt krepitve pripadnosti zaposlenih v podjetju.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: direktorjem, vodstvenim in vodilnim kadrom v podjetjih.
Cilji programa
- Pomagati udeležencem, da bodo razumeli in udejanjili koncept subsidiarnosti v lastnem delu,
- poudariti ključno vlogo in pomen horizontalne in vertikalne komunikacije v podjetju,
- poglobiti pripadnost vodstvenih delavcev viziji in usmeritvam podjetja,
- izdelati izhodišča za akcijski načrt za krepitev pripadnosti zaposlenih v podjetju,
- naučiti se tehnik za razvijanje pripadnosti.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- aplicirali načelo subsidiarnega vodenja,
- kakovostno strukturirali horizontalno in vertikalno komunikacijo v podjetju,
- vzpostavili učinkovito vodenje na ravni srednjega managementa,
- poglobili pripadnost viziji in usmeritvam podjetja,
- uporabljali tehnike za razvijanje pripadnosti,
- razvili dober akcijski načrt za razvijanje pripadnosti.
Način izvajanja
Program je kombinacija teoretičnega (predavanje) in praktičnega dela, kjer se predpostavlja aktivno sodelovanje udeležencev. Pri praktičnem delu bodo uporabljene različne metode -igre vlog, diskusija, delo v skupinah in parih – s ciljem izkustvenega učenja.
OBVLADAJ SITUACIJO, POIŠČI REŠITEV
Vodenje problematičnih sodelavcev in strank
Vsebina programa
1. Veščina aktivnega poslušanja:
- aktivno poslušati,
- pridobiti pozornost drugih,
- iskati rešitev.
2. Iskanje skupne rešitve po psihodinamski praksi Gestalt:
- iskati ideje sogovornika,
- graditi na sogovornikovih idejah,
- ponuditi lastne ideje,
sestaviti rešitev iz potreb obeh.
3. Ogled didaktičnega filma: parafraziranje in interpretacija
4. Teoretska osvetlitev vedenjsko-kognitivne teorije
5. Spoznavanje problematičnih vedenj
6. Transformacija neučinkovitih vedenj v učinkovita:
- transformacija togega ali rigidnega vedenja v fleksibilno,
- transformacija jamrajočega vedenja v proaktivnost,
- transformacija širokoustnega vedenja v delavnost.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki so v stiku s prodajo ali nabavo in imajo neposreden stik s strankami (npr. komercialisti, prodajalci, vodje logistike …). Program je namenjen tudi zaposlenim na pozicijah, kjer je veliko operativne komunikacije (npr. vodje oddelkov ali timov).
Cilji programa
- Razviti veščino aktivnega poslušanja,
- naučiti se (po)iskati skupno rešitev,
- prepoznati različne tipe ljudi (avdio, video, kinestetični tip),
- znati nagovoriti različne tipe ljudi,
- obvladovati različna vedenja (jamrajoče, neodločno, rigidno) pri sogovornikih, strankah in sodelavcih.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- spodbudili učinkovitost ljudi, ki so togi, neodločni ali jamrajo,
- znali poiskati skupno rešitev namesto kompromisa,
- prilagajali način pogovora različnim tipom ljudi.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se ves čas prepletata teorija in praksa. Udeleženci so v vsaki pedagoški uri aktivni vsaj 20 minut. Udeleženci delajo na lastnih primerih, delajo v parih in se učijo tudi s pomočjo igre vlog. Izvajalka programa se poslužuje tudi uporabe didaktičnega filma, preko katerega se udeleženci učijo parafraziranja in interpretacije ter spoznavajo različne tipe vedenj.