UČINKOVIT PRENOS ZNANJA IN MENTORSTVO
Zaposleni so zakladnica znanja
DIGITALNA PREOBRAZBA
Digitalizacija prinaša starejšim zaposlenim nove vloge
OD MENTORJA DO MENTORIRANCA
Kako vzpostaviti delujoč mentorski sistem
GENERACIJA GENERACIJI
Medgeneracijsko sodelovanje kot konkurenčna prednost
KDO JE MOŽ S KOVČKOM
Izkoristite medkulturni in medgeneracijski potencial podjetja
ZNANJE VELJA
Prenos znanj z mentorstvom in obratnim mentorstvom
ZGRADIMO ZEMLJEVID ZNANJA
Metode in načela skupnostnega učenja znotraj podjetja
DIGITALNA PREOBRAZBA
Digitalizacija prinaša starejšim zaposlenim nove vloge
Vsebina programa
1. Digitalizacija:
- industrija 4.0 in pripravljenost slovenskih podjetij na industrijo 4.0,
- družba 5.0,
- posledice digitalne preobrazbe za družbo, organizacije in zaposlene:
- učinki na produktivnost in uspešnost,
- učinki na zaposlenost, način in oblike dela ter druge spremembe,
- učinki na konkurenčnost;
- vloga osebne in družbene odgovornosti v digitalni preobrazbi,
- ključna področja ravnanja z ljudmi pri delu v digitalni organizaciji,
- pogoji dela v digitalizaciji (delovni čas, prepletanje dela in nedela, 24/7 dosegljivost itd.).
2. Ravnanje s starejšimi pri delu:
- demografska slika,
- stereotipi o staranju in starejših,
- miti o staranju,
- prednosti starejših zaposlenih,
- model ravnanja s starejšimi,
- ukrepi/strategije v okviru modela ravnanja s starejšimi zaposlenimi,
- dobre prakse na področju ravnanja s starejšimi.
3. Kompetence in (starejši) zaposleni:
- pridobivanje in krepitev kompetenc starejših zaposlenih,
- ohranjanje delovne zmožnosti starejših zaposlenih,
- zagotavljanje uspešnosti za starejše zaposlene v digitalno organiziranem podjetju,
- krepitev posameznikove energije, ki je za starejše zaposlene ključnega pomena,
- novi psihosocialni dejavniki tveganja, ki so še posebej relevantni za starejše zaposlene, in njihovo obvladovanje.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodjem na različnih ravneh vodenja in kadrovikom, ki želijo vzpostaviti učinkovit sistem »age managementa«, ker se zavedajo, da so starejši zaposleni izredno pomembna kategorija zaposlenih, ki je premalo »izkoriščena« za razvoj podjetja, ustvarjanje pozitivne klime v podjetju in definiranje njihovih novih vlog (mentorji, svetovalci, coachi); vsem, ki se ukvarjajo z razvojem zaposlenih in tudi informacijskimi tehnologijami.
Cilji programa
- Predstaviti digitalizacijo, industrijo 4.0 ter družbo 5.0,
- osvetliti posledice digitalne preobrazbe za družbo, organizacije in zaposlene,
- orisati sodelovanje človeka in robota v proizvodnji in storitvah,
- predstaviti funkcije managementa v organizacijah in digitalizacijo, pri čemer bo poseben poudarek dan agilnemu razmišljanju, agilnim zaposlenim, agilnim managerjem in agilni organizaciji,
- osvetliti spremembe ravnanja z ljudmi pri delu, ki so posledica digitalizacije, kakor tudi nekatera izmed pomembnejših področij ravnanja z ljudmi pri delu,
- prispevati k izboljšanju ravnanja s starejšimi zaposlenimi, ki jim digitalizacija prinaša velike izzive,
- predstaviti pravne vidike, povezane z digitalizacijo v luči varnosti in zdravja pri delu,
- predstaviti obvladovanje psihosocialnih dejavnikov tveganja,
- zagotoviti tudi nove pristope za ohranjanje fizičnega in psihičnega dobrega počutja zaposlenih.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali primerno ravnati s starejšimi zaposlenimi na splošno in v digitalni družbi,
- se zavedali prednosti starejših zaposlenih v digitalni družbi in jih izkoristili v prid podjetja,
- znali definirati nove vloge starejših zaposlenih v času digitalizacije,
- spodbujali agilnost na ravni posameznika, projektov in organizacije,
- znali spodbujati ohranjanje dobrega fizičnega in psihičnega počutja glede na spremembe, ki jih digitalizacija prinaša.
Način izvajanja
V teoretičnem delu programa se prepletajo različne metode: predavanje, razprave, študije primerov, igre vlog in delo v manjših skupinah, kar zahteva aktivno vlogo udeležencev, ki s skupino delijo individualne in skupinske ugotovitve, mnenja, predloge itd. Program je namenjen posameznim pristopom za vzpostavitev sistematičnega ravnanja s starejšimi zaposlenimi. Udeleženci ob mentorstvu izvajalke v timih za podjetja, v katerih delajo, definirajo primerne pristope ravnanja s starejšimi, korake, ki morajo biti izvedeni, in njihov vrstni red.
OD MENTORJA DO MENTORIRANCA
Kako vzpostaviti delujoč mentorski sistem
Vsebina programa
1. Koraki pri vzpostavljanju mentorskega sistema:
- izbor mentorja,
- priprava mentorja,
- izbor mentoriranca/ev.
2. Izbor mentorja:
- kdo je primeren za mentorja,
- kakšna je vloga mentorja,
- kako pripraviti osebo na vlogo mentorja.
3. Priprava mentorja:
- usklajevanje pričakovanj,
- prevzemanje odgovornosti,
- priprava dogovora z mentorirancem.
4. Izbor mentoriranca/ev:
- na kaj mora biti mentor pozoren,
- vzpostavitev kriterijev ocenjevanja mentorirancev.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim, ki želijo vzpostaviti kakovosten sistem mentorstva. Namenjen je tudi zaposlenim, ki so v vlogi mentorja oz. bodo to postali.
Cilji programa
- Poznati različne korake pri vzpostavljanju mentorskega sistema in njihovo pomembnost,
- razumeti, kako vzpostaviti ustrezen mentorski sistem,
- vedeti, zakaj je pomembno, da izberemo primernega mentorja,
- znati pripraviti jasne dogovore z mentorirancem,
- znati vzpostaviti kriterij ocenjevanja mentorirancev.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- vpeljali oz. nadgradili sistem mentorstva,
- dvignili kakovost mentoriranja,
- izbirali osebe, ki so primerne za mentorje in mentorirance.
Način izvajanja
Program je interaktivno naravnan, udeleženci programa se aktivno učijo skozi vaje, s pomočjo primerov iz prakse, z delom v skupinah ipd. Vloga izvajalk programa je, da jasno predstavita teoretične koncepte, udeležence vodita skozi učni proces, usmerjata in spodbujata razmišljanje in deljenje mnenj ter usmerjata k zaključkom. Udeleženci imajo možnost izpostavljanja lastnih konkretnih primerov in situacij ter ustrezno podporo pri reševanju tovrstnih situacij v prihodnje.
GENERACIJA GENERACIJI
Medgeneracijsko sodelovanje kot konkurenčna prednost
Vsebina programa
1. Opredelitev generacije
2. Stereotipi in generacija
3. Značilnosti generacij:
- baby boom,
- generacija x,
- generacija y,
- generacija z.
4. Motiviranje posamezne generacije
5. Komuniciranje s posamezno generacijo
6. Vodenje posamezne generacije
7. Generacijska vrzel in njene posledice
8. Aktivnosti medgeneracijskega sodelovanja
9. Načini medgeneracijskega sodelovanja
10. Koristi medgeneracijskega sodelovanja
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim različnih starosti, in sicer vodilnim in vodstvenim delavcem, kadrovikom, predstavnikom sindikata, predstavnikom sveta delavcev, potencialnim naslednikom, mentorjem in sponzorjem ter drugim zainteresiranim zaposlenim; vsem podjetjem, kjer se pojavljajo medgeneracijski konflikti in bi radi okrepili medsebojne odnose med različnimi generacijami ter tako vzpostavili medgeneracijsko sodelovanje in prenos znanja.
Cilji programa
- Spoznati različne generacije,
- učinkovito prepoznati in odpraviti generacijske stereotipe kot enega izmed razlogov za generacijsko vrzel, ki je tudi vzrok konfliktov na delovnem mestu,
- zagotoviti temeljna znanja za vzpostavitev sistema medgeneracijskega sodelovanja. To pomeni, da bodo udeleženci spoznali, kako:
- zagotoviti učenje drug od drugega,
- vzpostaviti pomoč ene generacije drugi,
- ustvariti, ohraniti in širiti socialne mreže,
- vzpostaviti učinkovito delovanje zaposlenih različnih generacij;
- osvojiti načine medgeneracijskega sodelovanja na delovnem mestu (mentorstvo in obratno mentorstvo, krožno zaposlovanje, delitev delovnega mesta, coaching, sponzorstvo, medgeneracijski management),
- izgraditi tesnejše povezovanje in sodelovanje med različnimi generacijami zaposlenih na delovnem mestu.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznavali generacijske stereotipe in jih tudi premoščali,
- znali spoštljivo, strpno in sodelovalno ravnati s predstavniki različnih generacij,
- znali ravnati s posamezno generacijo oz. z njo komunicirati, jo voditi in motivirati,
- znali na delovnem mestu vzpostaviti različne načine medgeneracijskega sodelovanja (mentorstvo, coaching, medgeneracijski management itd.),
- spodbujali povezovanje med različnimi generacijami in ustvarjali tesnejše medgeneracijske odnose.
Način izvajanja
V teoretičnem delu programa se prepletajo različne metode: predavanje, razprave, študije primerov in delo v manjših skupinah, kar zahteva aktivno vlogo udeležencev, ki s skupino delijo individualne in skupinske ugotovitve, mnenja, predloge itd. V program je vključena strategija implementacije medgeneracijskega sodelovanja v prakso dela podjetja. Med programom se oblikujejo načrti in aktivnosti za realizacijo medgeneracijskega sodelovanja.
KDO JE MOŽ S KOVČKOM
Izkoristite medkulturni in medgeneracijski potencial podjetja
Vsebina programa
1. Kdo je mož s kovčkom
2. Bremena in potenciali prtljage, ki jo nosimo
3. Legende o starcu in mladeniču – vloga Modreca na poti Junaka
4. Preokvirjanje strahov v možnosti odpiranja poti v sodelovanje
5. Zakaj nas različnost bogati
6. Z razlikami do obilja kreativnosti, idej in uspehov
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim v podjetjih, ki so aktivni na področju kadrovanja, pri spremljanju virov posameznikov, ustvarjanju in kreiranju timov, uvajanju posameznikov v nova okolja, razvijanju človeških virov in implementiranju potencialov.
Cilji programa
- Prepoznati vsebino sporočila umetnostnega dela Mož s kovčkom in jo prenesti v vsakdanje (delovno in zasebno) okolje oz. v konkretne situacije,
- ozavestiti strahove, ki jih zbujajo predsodki, jih preokviriti in spoznati moč ter potenciale razlik in različnosti,
- izboljšati premoščanje zadreg glede razlik z ustvarjalnimi pristopi v iskanju novih možnosti sobivanja in sodelovanja,
- razumeti pomen unikatnosti posameznika v kolektivu in njegovega pomena za napredovanje kolektiva, podjetja, tima,
- spoznati bogastvo načela »seštevek posameznih delov je večji od celote« in kako ga lahko implementiramo v vsakdanjo prakso in cilje podjetja,
- odpreti ustaljene (mišljenjske) sisteme v močne fleksibilne organizme.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- priznavali in sprejemali ranljivost ter drugačnost kot dodano vrednost podjetja,
- ozaveščali in premoščali strahove, povezane z drugačnostjo,
- razumeli pomen unikatnosti vsakega posameznika v kolektivu in njegove pomembnosti za napredovanje celotnega tima,
- premoščali medkulturne in medgeneracijske razlike,
- uspešno sodelovali s predstavniki drugih generacij in kultur.
Način izvajanja
Program vključuje izkustveno in doživljajsko učenje s pomočjo umetnosti in intermodalnih ter multisenzornih pristopov (uporaba različnih umetniških področij za vzpodbudo, npr. glasbe, vizualnih umetnosti itd.). Izhodišče programa je umetniško delo z naslovom Mož s kovčkom, ki nagovarja s prispodobami in zastavlja različna vprašanja. S pomočjo zgodbe se med programom z interakcijo in dialogom preokvirja obremenjujoča prepričanja in predsodke. Udeleženci so aktivni individualno, v parih ter v skupinah.
ZNANJE VELJA
Prenos znanj z mentorstvom in obratnim mentorstvom
Vsebina programa
1. Prenos znanja:
- znanje in vrste znanja,
- načini prenosa znanja,
- koristi prenosa znanja.
2. Mentorstvo:
- mentorstvo in druge oblike pristopov k razvoju ljudi,
- mentorstvo v današnjem podjetniškem okolju,
- izvor mentorstva,
- področja za aplikacijo mentorstva,
- ciljne skupine mentorstva,
- faze mentorstva,
- prednosti in namen izvajanja mentorstva,
- osnovne značilnosti mentorskega odnosa,
- priprava pogojev za vzpostavitev mentorstva v podjetju,
- kompetence in odgovornosti mentorja in mentoriranca,
- vzpostavitev programa mentorstva,
- evalvacija mentorskega programa na ravni podjetja in na ravni udeležencev,
- največje ovire in izzivi sistema mentoriranja,
- največje ovire in izzivi mentorskega odnosa.
3. Obratno mentorstvo:
- digitalizacija in vpliv na pojav novih kompetenc,
- opredelitev obratnega mentorstva,
- pojav obratnega mentorstva,
- subjekti in proces obratnega mentorstva,
- ključni dejavniki obratnega mentorstva,
- vrste podpore, ki jih zagotavlja obratno mentorstvo,
- kompetence in odgovornosti obratnega mentorja in mentoriranca,
- koristi obratnega mentorstva,
- potencialni problem obratnega mentorstva.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem, ki skrbijo za sistem mentorstva in ga potrjujejo. Program je namenjen tudi vsem tistim zaposlenim, ki so ali bodo postavljeni v vlogo mentorja, in vsem obstoječim ter bodočim mentorirancem (npr. novozaposlenim, pripravnikom, zaposlenim, ki se soočajo s spremembo poklica, novostmi itd.).
Cilji programa
- Ozavestiti pomen mentorskega sistema oz. prenosa znanja,
- seznaniti se z značilnostmi, prednostmi in slabostmi mentorstva ter obratnega mentorstva,
- seznaniti se s koristmi mentorskega sistema za različne osebe vpletene v ta proces,
- pridobiti znanje o vzpostavljanju mentorskega odnosa in sistema,
- seznaniti se z možnimi izzivi in problemi, ki lahko nastanejo pri mentorstvu in obratnem mentorstvu, ter razviti sposobnost njihovega reševanja.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali zadržati in razvijati ključne zaposlene in njihove naslednike,
- z mentorskim procesom okrepili konkurenčnost in samostojnost zaposlenih na internem ali eksternem trgu dela,
- znali odgovorno in sistematično prenašati znanje ter na ta način skrajšali čas uvajanja novozaposlenih in zaposlenih, ki se soočajo s spremembami oz. novostmi.
Način izvajanja
Program se izvaja kot kombinacija predavanja in različnih izkustvenih metod. Udeleženci so aktivno vključeni v razpravo, aktivno pa se učijo tudi skozi individualno delo, delo v manjših skupinah in s pomočjo metode igre vlog. Program (lahko) služi kot osnova za implementacijo sistema mentorstva v podjetje.
ZGRADIMO ZEMLJEVID ZNANJA
Metode in načela skupnostnega učenja znotraj podjetja
Vsebina programa
1. Definiranje skupnostnega učenja (študijski krožki)
2. Značilnosti skupnostnega učenja:
- kakšni so odnosi udeležencev pri tovrstnem izobraževanju,
- kdo lahko sodeluje,
- kakšne so metode dela.
3. Kako si zastaviti cilje skupnostnega učenja, operativni načrt in kako določiti metode izobraževanja ter evalvacij
4. Uporaba skupnostnega učenja v organizaciji, v kateri sem zaposlen/a
5. Potek učenja in srečanj ter njihov doprinos k organizaciji
6. Načela skupnostnega učenja:
- odnosi v skupini,
- odgovornost posameznika,
- oblikovanje ciljev,
- kontinuiranost in načrtovanje,
- prostovoljstvo,
- aktivnosti …
7. Izbor tem za skupnostno učenje
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem, ki želijo okrepiti neformalen prenos znanja med zaposlenimi. Program naslavlja direktorje, kadrovike, svetovalce, vodje oddelkov in skupin ter ostale zaposlene, ki želijo spodbuditi prenos znanja na druge sodelavce. Program je primeren tudi za zaposlene v tistih podjetjih, ki se soočajo z organizacijskimi spremembami in postavljajo zemljevid znanja na novo.
Cilji programa
- Spoznati elemente in značilnosti skupnostnega učenja,
- naučiti se vzpostavljanja skupnostnega učenja znotraj organizacije,
- spoznati metode in načine delovanja, postavljanja ciljev, prenosa znanja ter evalvacije doseženega, ki se uporabljajo pri skupnostnem učenju,
- pridobiti ustrezna orodja za vzpostavitev zemljevida znanja v svoji organizaciji,
- okrepiti prenos znanj preko skupnostnega učenja.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- vzpostavili sistem neformalnega prenosa znanj, ki temelji na metodi skupnostnega učenja,
- okrepili sodelovanje in povezovanje med sodelavci,
- s pomočjo skupnostnega učenja presegali umetno postavljene meje med različnimi organizacijskimi enotami.
Način izvajanja
Program je zasnovan interaktivno. Udeleženci tekom programa aktivno sodelujejo v različnih timskih in prirejenih igrah. Aktivno so vključeni v proces učenja tudi preko drugih izkustvenih metod, kot sta igra vlog in »story-telling«. Izvajalki programa uporabljata tudi različne NLP-tehnike in coaching orodja, s katerimi udeležence spodbujata k refleksiji in jih usmerjata k zaključkom ter možnim rešitvam.