IZOBRAŽEVANJA ZA OSEBNI RAZVOJ
Moč se skriva v posamezniku
Medsebojni odnosi
SPREJEMANJE DRUGAČNOSTI
Kako do zdravih odnosov v praksi
MOČ LASTNIH DEJANJ
Kako pozitivno vplivati na okolje in biti vzor drugim
PRI ODNOSIH SE VSE ZAČNE
Medsebojni odnosi v družini, med prijatelji in sodelavci
SPOZNAVAJ SEBE, ODSLOVI ZAMERE
Z obvladovanjem negativnih izkušenj do boljših poslovnih odnosov
ZAUPANJE – MOST DO SODELAVCEV IN STRANK
Z dobrimi medosebnimi odnosi do uspeha pri delu
ZAUPANJE KOT VREDNOTA
Z grajenjem zaupanja do razvoja posameznika in podjetja
Osebni razvoj
JAZ ZA VAS
Celovit razvoj posameznika kot komunikatorja in vodje
POSTATI IN OSTATI KREATIVNI
Kreativnost kot ključ do motiviranosti in storilnosti
KAKO RAVNATI S ČUSTVI
Čustveno inteligenten posameznik za večjo uspešnost podjetja
VEDNO OBSTAJA IZHOD
Moč pozitivnega razmišljanja v teoriji in praksi
NOTRANJI GOVOR KOT SAMOSPODBUDA
Tehnike za dvig samomotivacije in izboljšanje samopodobe
S SAMOREGULACIJO DO CILJEV
Kaj je samoregulacija in kako nam pomaga pri osebnem razvoju
SPODBUDIMO NAJBOLJŠE V SEBI
Orodja za učinkovit poslovni in osebni vsakdan
RAZGIBAJTE SVOJO KREATIVNOST
Sproščanje kreativnosti s pomočjo giba
STRAHOVI IN PREPRIČANJA
Kako nas omejujejo in kako postati njihov gospodar
VEŠČINE UPRAVLJANJA S SEBOJ
Kako usmerjati misli, nadzorovati čustva in vplivati na dejanja
SPREJEMANJE DRUGAČNOSTI
Kako do zdravih odnosov v praksi
Vsebina programa
1. Osnove razumevanja človeške narave:
- kako funkcioniramo ljudje, ponazoritev z vsakdanjimi primeri.
2. Medsebojne razlike:
- zakaj se na iste situacije povsem drugače odzovemo,
- zakaj iste situacije povsem drugače vidimo in doživljamo.
3. Razumevanje in sprejemanje drugačnosti za medsebojno razumevanje:
- razumevanje različnosti osebnostnih tipov,
- sporazumevanje z različnimi osebnostnimi tipi,
- pridobivanje zdrave samopodobe ter pozitivne naravnanosti.
4. Spreminjanje odnosa do drugačnosti sodelavcev in drugih ljudi:
- utrjevanje temeljnih vrednot ter visokih moralnih in etičnih načel,
- prevzemanje osebne odgovornosti,
- izpolnjevanje dolžnosti,
- gradnja enotnosti,
- odpravljanje napak v komunikaciji.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki želijo izboljšati medsebojne odnose. Program je primeren zlasti za tiste zaposlene, ki vsakodnevno sodelujejo z drugimi ljudmi (npr. s strankami, s sodelavci iz drugih oddelkov). Program naslavlja vodje, vodje timov, prodajalce, komercialiste, zastopnike podjetij ipd.
Cilji programa
- Razumeti osnove funkcioniranja ljudi,
- naučiti se sprejemati različne odzive ljudi na povsem enako situacijo,
- naučiti se sprejemati ljudi, ki so drugačni od naših pričakovanj,
- spremeniti škodljive vzorce razmišljanja in obnašanja v pozitivno delovanje,
- okrepiti zavedanje in razumevanje, da so dobri medsebojni odnosi na delovnem mestu mogoči le, če zaposleni sprejemajo svoje medsebojne razlike,
- naučiti se prevzemati odgovornost za svoje besede, dejanja ali tisto, česar nismo storili pa bi lahko ali celo morali.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznavali škodljivo obnašanje (npr. obrekovanje, užaljenost, zavist, škodoželjnost, neodgovornost, lenobo itd.) med sodelavci in drugimi zaposlenimi,
- preprečevali in ustrezno reševali nepotrebne konflikte, ki nastanejo zaradi medsebojnih razlik,
- bili sposobni se zavestno usmeriti v pozitivno naravnanost in ustvarjanje dobrih medsebojnih odnosov.
Način izvajanja
Izvedba programa je praktično naravnana in atraktivna. Udeleženci so aktivni in se učijo skozi praktične primere. Izvajalka programa uporablja seminarske pripomočke iz vsakdanjega življenja, zato seminar ni vezan na učno okolje predavalnice in se lahko izvede dobesedno kjerkoli. Program poteka z veliko mero sproščenosti in humorja.
MOČ LASTNIH DEJANJ
Kako pozitivno vplivati na okolje in biti vzor drugim
Vsebina programa
1. Naš pomen na tem svetu:
- kako pomembni smo v resnici kot posamezniki,
- naš vpliv na okolje danes, do ljudi, živali, narave,
- naš dolgoročni vpliv na naš planet in njegov razvoj.
2. Možnosti našega delovanja in vpliva:
- naše vrednote,
- kako biti in ne govoriti – VZORNIK,
- področja, kjer imamo vpliv.
3. Kaj je vaše poslanstvo:
- katera krivica vas najbolj prizadene,
- na katerem področju problematike tega sveta si želite delovati.
4. Ne rešujemo sveta, delamo majhne korake in širimo zavest:
- kako vnesti dodatno delo, skrb v naš »nor« vsakdanjik,
- kako spremenimo način delovanja v nezavedno delovanje.
5. Možnosti različnih vrst pomoči:
- oblikovanje lastnih vizij,
- sistematičen načrt, kako z majhnimi koraki do cilja,
- kako lahko širimo zavedanje o pomembnosti našega pozitivnega vpliva na vseh področjih (v sebi, znotraj družine, med prijatelji, v poslovnih odnosih, do narave in živali, za naše naslednike in predvsem takrat, ko nihče ne gleda).
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem, ki želijo doprinesti nekaj več k svetu in želijo boljši jutri za naslednje generacije; vsem, ki razumejo pomembnost tako prejemanja kot tudi dajanja; vsem, ki želijo ozaveščen kader, ki zavoljo etike ravna samoiniciativno.
Cilji programa
- Spoznati pomen in vpliv vsakega posameznika na ožje in širše okolje,
- ozavestiti, kako živeti v harmoniji in pozitivno vplivati na okolje, ter tako spodbuditi vsakega, da postane vzornik drugim,
- predstaviti konkretne možnosti in vrste pomoči za osebnostna spoznanja,
- odkriti lastno »nišo«, kjer lahko pomagamo s srcem,
- natančno definirati akcijo oz. »vsebino lastnega projekta« za doprinos k razvoju sebe in svoje okolice,
- izvesti dejansko akcijo, dogovorjeno na delavnici, in nato poročati v roku enega tedna po delavnici,
- dvigniti pozitivno zavedanje posameznikov zaradi lastnih aktivnosti in uspešnosti akcij.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- imeli zdravo mero samokritike in prevzemali odgovornost za svoje življenje,
- bili samoiniciativni,
- bili opolnomočeni za izvedbo akcije in uvajali pozitivne spremembe v svojem življenju in delovnem okolju,
- vedeli, kako pozitivno vplivati na okolje in biti vzor drugim,
- bili ponosni nase, v skladu s svojimi vrednotami in vizijo.
Način izvajanja
Program je aktivno in praktično zasnovan, saj se postavijo dejanski cilji in izvedejo konkretne predpriprave za uresničitev le-teh. Prepleten je s predstavitvijo teorije in vsebine oz. tematike skupaj z razčlenjevanjem osebnih želja/idej/zmožnosti posameznikov. Skupina se sprosti in spozna skozi timske naloge, prilagojene tematiki, izvajalka uporablja tudi coaching orodja (NLP, pogled tretje osebe, igro vlog, gledališki pogled, časovnica, VAKOG itd.) za načrtovanje akcij posameznika glede na zastavljeni cilj. Uporabljeni so tudi »how to« pripomočki, ki jih udeleženci lahko prenesejo v svoj vsakdanjik. Odvisno od tipa udeležencev in njihovih želja je lahko uporabljeno tudi delo s psi in t.i. Bodenarbeit.
PRI ODNOSIH SE VSE ZAČNE
Medsebojni odnosi v družini, med prijatelji in sodelavci
Vsebina programa
1. Kaj je dober odnos
2. Vrste odnosov:
- odnos do samega sebe,
- odnosi v/s primarno družino (starši, bratje/sestre) in širšo primarno družino (tete/strici, bratranci/sestrične),
- odnos s partnerjem,
- odnosi v naši novi primarni družini (mož/žena, otroci, vnuki),
- odnos do prijateljev, kolegov, znancev,
- odnos do sodelavcev, do nadrejenih in podrejenih,
- odnos do neznancev,
- odnos do okolja in živali.
3. Kakšne odnose si želimo:
- na ravni komunikacije (preprosto, tekoče, sproščeno, razumevajoče in spodbudno),
- na ravni pripadnosti (kako močno verjamemo v odnos; ali gre za odločitev),
- na ravni podpore (koliko smo pripravljeni vložiti v odnos),
- na ravni razumevanja (razumevanje človeka kot individua z vso pravico odločanja zase; sprejemanja osebe takšne, kot je, in sprejemanje sebe v tem odnosu),
- na ravni odgovornosti (prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja in za svoje občutke; prepuščanje odgovornosti, ki niso naše, tj. čenče, negativne misli, prepričanja modernega sveta/okolice ipd.).
4. Načrt za prenos v prakso:
- načini komunikacije (glede na vrsto našega odnosa in njegovega smisla),
- tehnika učinkovite in pozitivne komunikacije (asertivna komunikacija),
- tehnike razumevanja situacije drugih in opuščanje “priprave” lastnih pričakovanj,
- konkretni individualno postavljeni cilji in prilagojen pristop za izdelavo postopnega napredka (uporaba coaching orodij).
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki želijo izboljšati medsebojne odnose. Program je primeren zlasti za zaposlene na vodilnih položajih in vse tiste zaposlene, ki imajo veliko stika z ljudmi ali delajo v teamu.
Cilji programa
- Poglobiti se v medsebojne odnose,
- naučiti se samokritike in prevzemanja odgovornosti zase,
- spodbuditi zavesten pristop k medsebojnim odnosom,
- seznaniti se s tehnikami komuniciranja, ki olajšujejo izražanje naših čustev v težjih trenutkih,
- dobiti vpogled v raznolikost in unikatnost odnosov.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- spodbudili navade, ki pripomorejo k boljšim odnosom (začeli z majhnimi koraki, kot je “Dober dan!”),
- znali iskati skupne točke, ki jih lahko imamo z neznanci,
- sprejemali svobodne odločitve zase in za njih prevzemali odgovornost,
- uporabljali tehnike, ki pripomorejo k iskrenim odnosom, ki temeljijo na spoštovanju in razumevanju.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se prepletata teorija in praksa. Uporabljene so različne metode aktivnega vključevanja udeležencev: igra vlog, timske igre, prirejene igre, delo v parih … Udeleženci bodo z pomočjo izvajalk programa izvedli tudi timsko analizo z elementi različnih modelov coachinga. Udeleženci delajo na lastnih primerih, na odnosu, ki ga želijo izboljšati. Pri izvedbi programa so uporabljeni tudi pripomočki za t. i. delo na tleh (Bodenarbeit). Program je po želji izveden ob pomoči psov (izučenih za izvajanje tovrstnih programov), s čimer omogočimo še intenzivnejšo izkušnjo usvajanja vsebin.
SPOZNAVAJ SEBE, ODSLOVI ZAMERE
Z obvladovanjem negativnih izkušenj do boljših poslovnih odnosov
Vsebina programa
1. Zamere (na delovnem mestu):
- kaj je zamera,
- vrste zamer,
- zakaj bi nekomu oprostili,
- kako preseči zamere.
2. Kdaj se počutimo prizadeti, užaljeni, ranjeni
3. Vrste odpuščanj:
- odpuščanje samemu sebi,
- odpuščanje bližnjim (sorodnikom, dobrim prijateljem),
- odpuščanje neznancem,
- odpuščanje sodelavcem/nadrejenim.
4. Razumevanje in odgovornost za odnos:
- sprejemanje lastnih čustev in odgovornosti za svoje reakcije nanje,
- sprejemanje odgovornosti za stanje odnosa, v katerem smo, in za dolžino slabih trenutkov, dni, mesecev, let,
- sprejemanje vsakega človeka s pravico do lastnih odločitev in prepuščanje odgovornosti za tuja dejanja,
- razumevanje težnosti zamer; vidimo, slišimo slabo, privabljamo in oddajamo slabo energijo,
- razumevanje lahkotnosti odpuščanja in opuščanja prepričanj,
- spoznavanje lepote, ko prisluhnemo samemu sebi, smo si zvesti, vztrajni in hkrati odprti za nove poglede.
5. Prepoznavanje oz. vzpostavljanje mej v odnosu
6. Opravičila:
- kako se opravičimo,
- kako oprostimo,
- kako oprostiti sebi za storjene napake in zamujene priložnosti.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki imajo opazne težave v komunikaciji. Program je namenjen zlasti vodjem, članom timov in oddelkov ter vsem ostalim, ki pogosto sodelujejo s sodelavci in strankami (npr. komercialisti, zaposleni na projektih, vodje prodaje, zaposleni v klicnih centrih ipd.).
Cilji programa
- Analizirati različne vrste zamer,
- naučiti se poiskati razumevanje za različne situacije, v katerih zamere nastanejo,
- naučiti se prepoznavati, sprejemati in razumeti lastna čustva,
- spoznati tehnike premoščanja in preoblikovanja zamer,
- naučiti se tehnike odpuščanja in preoblikovanja prepričanj,
- spoznati različne tehnike vzpostavljanja ravnovesja.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznavali zamere in negativne občutke ter jih lažje obvladovali,
- vedeli, kako se opravičiti in kako oprostiti drugim,
- uporabljali Ho’oponopono tehniko odpuščanja,
- znali preoblikovati svoja negativna prepričanja v pozitivna.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se prepletata teorija in praksa. Uporabljene so različne metode aktivnega vključevanja udeležencev: igra vlog, timske igre, prirejene igre, osebne zgodbe … Izvajalki programa uporabljata tudi različne NLP-tehnike za preoblikovanje prepričanj in coaching orodja, s katerimi udeležence usmerjata k refleksiji in možnim rešitvam.
ZAUPANJE – MOST DO SODELAVCEV IN STRANK
Z dobrimi medosebnimi odnosi do uspeha pri delu
Vsebina programa
1. Postavljanje vrednot:
- opredelitev vrednot,
- ali znajo zaposleni našteti vrednote podjetja,
- postavljanje lastnih vrednot in povezava z vrednotami podjetja,
- prevetritev vrednot in povezava s cilji.
2. Vzpostavitev zaupanja:
- zaupanje preko detektiranja cilja posameznika, tj. cilja, do katerega čuti strast, veselje, zagnanost,
- sočutje kot steber zaupanja,
- vzpostavitev kompetenc,
- ko razmišljam izven okvirov, sem avtentičen in vreden zaupanja.
3. Medgeneracijsko zaupanje:
- prenos znanja je povezan z medgeneracijskim zaupanjem,
- kako se soočajo s spremembami mladi in kako starejši,
- kako ustvarimo medgeneracijsko zaupanje,
- iskanje skupnega cilja, s čimer bomo dosegli poenotenje in zaupanje.
4. Pomen zaupanja pri prodajnem procesu:
- zaupanje kot najmočnejša in najtrajnejša vez za stalne in nove stranke,
- različni kanali zaupanja – različni tipi ljudi nam bodo zaupali zaradi različnih stvari,
- kako gradimo zaupanje na dolgi rok,
- spoznavanje različnih tehnik zaupanja.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: članom timov in skupin, vodjem, prodajnikom, ki se zavedajo pomena zaupanja za človeške in poslovne odnose; vsem, ki delajo v skupinah, timih, ki jih sestavlja starejša in mlajša generacija; družinskim podjetjem, ki se srečujejo z izzivi prenosa znanja; vsem, ki se morajo naučiti, da bodo njihove ideje varno in z zaupanjem sprejete; vsem, ki so odprti za kakovostne medosebne odnose in verjamejo, da je to predpogoj za uspešno delo.
Cilji programa
- Razumeti, da je zaupanje temelj kakovostnih odnosov in uspešnega dela,
- spoznati svoje prave vrednote in naučiti se povezati svoje vrednote s cilji podjetja,
- naučiti se postaviti na prvo mesto »sebe kot človeka«, »nas kot ljudi« in se naučiti povedati svojo resnico, čeprav morda ne bo dobro sprejeta, in s tem najprej vzpostaviti samozaupanje,
- naučiti se kreirati razmišljanje izven okvirov in spoznati njegove pozitivne učinke,
- naučiti se vzpostaviti zaupanje med starejšo in mlajšo generacijo ter povezati cilje starejše in mlajše generacije.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- odkrili svoje prave vrednote in se preko njih povezali s cilji podjetja,
- svoje osebne cilje povezali s cilji podjetja,
- znali povedati resnico, kritiko, željo na pravi način in s tem vzpostavili trden most v zaupanju do samega sebe in nato do drugih: sodelavcev, nadrejenih, strank,
- razmišljali in delovali izven okvirov,
- postavili na prvo mesto »sebe kot človeka«, »nas kot ljudi«,
- vzpostavili medgeneracijsko zaupanje,
- mlajši zares zaupali izkušnjam starejših in starejši res zaupali entuziazmu, idejam mlajših,
- vzpostavili zaupanje pri novih kupcih na način, da znamo opredeliti kupčeve vrednote,
- vzpostavili zaupanje do kupcev na način, da jih bo kupec cenil zaradi avtentičnosti, iskrenosti.
Način izvajanja
Pri izvedbi se ves čas prepletata teorija in praksa. Tekom vsake pedagoške ure so udeleženci skozi različne vaje aktivni vsaj 20 minut, delajo v parih in manjših skupinah. Teorija je predstavljena v navezavi na podjetje, za katero se program izvaja. Delo poteka v dialogu, uporablja se tehnika »feedbacka« in »škatla zaupanja«, pri kateri so aktivni vsi udeleženci anonimno.
ZAUPANJE KOT VREDNOTA
Z grajenjem zaupanja do razvoja posameznika in podjetja
Vsebina programa
1. Osnovno o zaupanju:
- zaupanje kot vrednota,
- zaupanje kot osnova sodelovanja, poslovanja,
- zaupanje kot osnova razvoja posameznika in podjetja,
- zaupanje opolnomoča, nezaupanje razdvaja.
2. Grajenje zaupanja:
- zaupanje se začne pri meni – od ranljivosti do sočutja in odgovornosti,
- poznavanje sebe in sprejemanje drugega sta povezana,
- predsodki razdvajajo, vrednote združujejo,
- kar vidim, sem jaz (transakcija in ogledalo),
- praktična orodja za krepitev samozaupanja in zaupanja v odnosu z drugimi,
- grajenje in ohranjanje zaupanja tima, navznoter in navzven.
3. Ozaveščanje pomena zaupanja v petih korakih:
- gledati – videti,
- videti – čutiti,
- čutiti –prispevati,
- prispevati – kreirati,
- kreirati – napredovati.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: podjetjem, ki želijo izboljšati in okrepiti zaupanje v svojem kolektivu, timih, oddelkih in med posamezniki; ki želijo zaupanje postaviti ali graditi kot eno temeljnih vrednot svojega poslovanja in delovanja.
Cilji programa
- Prepoznati zaupanje kot osnovo medsebojnega komuniciranja, vzpostavljanja produktivnega ali kreativnega dialoga in vrednoto okolja, v katerem delujemo,
- spoznati, da se zaupanje začne pri meni – od ranljivosti do sočutja in odgovornosti,
- naučiti se, kako pridobiti zaupanje drugega oziroma sogovornika,
- dobiti praktična orodja za krepitev samozaupanja in zaupanja v odnosu z drugimi,
- naučiti se, kako pridobiti zaupanje tima, kako graditi zaupanje znotraj tima in navzven ter kako zaupanje krepiti in zadržati kot stalnico v delovanju mojega tima.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- ozavestili pomen zaupanja,
- gradili na (samo)zaupanju kot temelju komunikacije in delovanja posameznika ter podjetja,
- zaupanje vzpostavili tako, da ga začnejo vzpostavljati pri sebi,
- uspešno uporabili metode in tehnike za grajenje (samo)zaupanja pri sebi in v odnosu z okoljem,
- gradili in ohranjali zaupanje v timu.
Način izvajanja
Gre za izkustven program s predavanjem, ki temelji na uporabi večsenzoričnega pristopa, kreativnih potencialov posameznika in skupine, aktivne udeležbe in medmodularnega pristopa. Izvajalka uporablja tehnike s področja nevrolingvistike, skupinske dinamike, somatskih pristopov, neverbalne komunikacije in mediacije z umetnostjo.
JAZ ZA VAS
Celovit razvoj posameznika kot komunikatorja in vodje
Vsebina programa
1. Čustvena inteligenca:
- osnove čustvene inteligence,
- elementi čustvene inteligence,
- merjenje čustvene inteligence pri posamezniku,
- uporaba čustvene inteligence v odnosih z drugimi,
- čustvena inteligenca na delovnem mestu,
- čustveno inteligentno vodenje,
- čustveno inteligentna organizacija.
2. Duhovna inteligenca:
- kaj je duhovna inteligenca,
- znanstveni dokazi za obstoj duhovne inteligence,
- iskanje smisla,
- duhovni kapital,
- prepletenost duhovnega kapitala z drugimi vrstami človeškega kapitala,
- ocenitev količnika duhovne inteligence,
- uporaba duhovne inteligence,
- razvoj duhovne inteligence.
3. Socialna inteligenca:
- opredelitev socialne inteligence,
- sestavine socialne inteligence,
- spretnosti socialne inteligence,
- pomen socialne inteligence v moderni družbi,
- krepitev socialne inteligence.
4. Management stresa:
- povzročitelji stresa,
- simptomi in posledice stresa,
- management stresa.
5. Ohranjanje energije vodje:
- oblike energije: telesna, čustvena, umska in duhovna energija,
- ohranjanje in krepitev posamezne vrste energije,
- agilnost.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodjem na različnih ravneh vodenja, zaposlenim v marketingu, prodaji, nabavi, logistiki, kadrovikom, promotorjem zdravja, naslednikom vodilnih in vodstvenih sodelavcev, drugim zaposlenim, za katere je predviden intenziven karierni razvoj, predstavnikom sindikata in vsem, ki želijo storiti korak naprej v svojem osebnostnem razvoju.
Cilji programa
- Spoznati čustveno, duhovno in socialno inteligenco ter njihove pomene,
- identificirati načine za krepitev različnih vrst inteligenc tako na ravni organizacije kot tudi posameznika,
- dvigniti raven posameznikove energije,
- okrepiti pozitivno miselno naravnanost udeležencev, zmožnost za reči NE ter agilnost posameznika,
- izboljšati obvladovanje misli in čustev tako, da temelji na prisotnosti tukaj in zdaj.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- okrepili samozavedanje,
- prepoznavali in razvijali lastne potenciale čustvene, duhovne in socialne inteligence ter premikali lastne meje in sledili svoji viziji,
- ustvarjali in vzdrževali zadovoljujoče medsebojne odnose ter bili srečni,
- kritično in ustvarjalno razmišljali,
- izboljšali sposobnost opazovanja, občutljivost za potrebe in želje drugih, sposobnost razčlenjevanja, opažanja različnosti, sodelovalnost, odgovornost sprejemanja posledic, vzdržljivost ob naporu, intuicijo, samokontrolo ter hitrost dojemanja bistva.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa bo poleg predavanja potekalo še delo v manjših skupinah, igre vlog, individualno delo, študije primerov, razprave in diskusije. Izvajalka bo udeležence vodila, da pridejo do zaključkov, ki jih lahko uporabijo pri svojem delu.
POSTATI IN OSTATI KREATIVNI
Kreativnost kot ključ do motiviranosti in storilnosti
Vsebina programa
1. Kaj je kreativnost
2. Kaj so ideje in od kod prihajajo
3. Pot nevronov v našem telesu
4. Blokade v kreativnosti
5. Kako spodbujamo kreativnost v nas samih
6. Biti kreativen takrat, ko se to od nas zahteva
7. Tehnike za sprožanje kreativnosti
8. Kako s spremembami delovanja lahko povečujemo kreativnost
9. Odpiranje kreativnosti s pomočjo umetnosti
10. Kreativnost v umetnosti preslikati še na druga področja
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: direktorjem in managerjem, vodjem prodaje in marketinga ter vodjem drugih oddelkov, ostalim zaposlenim v prodaji in marketingu; vsem zaposlenim, katerim primanjkuje kreativnosti, posledično je motiviranost nizka in storilnost manjša.
Cilji programa
- Povečati zavedanje, kako deluje naše telo in kako je to povezano s kreativnostjo,
- premagati strah zaposlenih, da niso kreativni, in posledične blokade,
- pridobiti znanje o tehnikah za večanje kreativnosti v podjetju,
- spodbuditi kreativnost zaposlenih v podjetju in njihovo avtentičnost pri delu,
- spodbuditi uporabo umetnosti v podjetjih z namenom povečevanja poslovne kreativnosti,
- povečati uporabo načina »preslikave« kreativnosti na druga področja,
- stimulirati rojevanje novih idej v podjetju in povečati njegovo avtentičnost,
- razumeti, da s svojo krativnostjo lahko vsak doprinese k napredku podjetja.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- razmišljali, verjeli ali poglobili zavedanje, da so kreativni,
- spremljali dogajanje v svojem telesu in mu dali podporo pri povečevanju kreativnosti,
- uporabljali tehnike za sprožanje kreativnosti takrat, ko jo potrebujejo pri delu,
- razumeli, da se kreativnost lahko prenaša in uporablja na vseh področjih v podjetju,
- pripomogli k avtentičnosti podjetja.
Način izvajanja
Program vključuje predavanje, med katerim so udeleženci neprestano aktivni, in sicer tako, da so vključeni v diskusijo na omenjeno tematiko. Izvajajo se različne vaje za sprožanje kreativnosti, tako individualno kot tudi v parih in skupinah, na primer doživljajska vaja »pike in linije« – kako iskati in slediti idejam.
KAKO RAVNATI S ČUSTVI
Čustveno inteligenten posameznik za večjo uspešnost podjetja
Vsebina programa
1. Kaj so čustva in zakaj se jih ni potrebno bati
2. Vsako čustvo je pravo in dovoljeno, potrebno ga je sprejeti
3. Kako prepoznati čustva in njihovo sporočilo (tehnika opazovanja)
4. Zakaj ni dobro tlačiti čustev
5. Kako izražati čustva, da pri tem ne poškodujemo drugih
6. Različne tehnike izražanja čustev, ki so nam v pomoč:
- avtomatsko pisanje,
- tabla piši-briši,
- tehnika ljubezenskega pisma,
- dihalna tehnika,
- jaz–izjave,
- umetnostno izražanje,
- meditacija čuječnosti itd.
7. Pristopi, s katerimi se usmerimo v pozitivno počutje (tehnika TIP, VAKOG)
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, vključno z vodji, ki ne znajo ravnati s čustvi in zato prihaja do motenj v komunikaciji, posledično do nesporazumov in konfliktov, kar oteži sodelovanje, delovni proces in produktivnost; oz. vsem, ki so pasivni v smislu, da nič ne rečejo, ko jih nekaj moti, ampak tlačijo svoja čustva, se težko pogovorijo o problemih ter gojijo zamere in ustvarjajo napetost, komunicirajo agresivno in se hitro čutijo napadene ali pa se poslužujejo manipulacije, ker si ne upajo direktno komunicirati.
Cilji programa
- Razrahljati določena prepričanja, strahove in tabuje o čustvih in ravnanju z njimi,
- ozavestiti pomen čustev, njihovega sprejemanja in izražanja,
- pokazati, kakšni načini izražanja čustev niso primerni in zakaj ne ter kako vplivajo na komunikacijo in odnose z drugimi,
- predstaviti tehnike, ki pomagajo izraziti čustva, posamezniku pa prinesejo olajšanje in razumevanje njega samega in njegove situacije,
- predstaviti tehnike komunikacije, kako naposled na primeren način povedati, kako se počutimo.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali sprejeti in izraziti svoje občutke, kar je osnova za bolj odprto in iskreno komunikacijo s sodelavci ter za reševanje konfliktov,
- izražali čustva preko raznih tehnik, kot so na primer avtomatsko pisanje in čustveno pismo, ter se tako razbremenili,
- znali s tehniko dihanja sprostiti svoja čustva in doseči mir,
- znali vzpostaviti večjo kontrolo nad sabo, predelati tudi silovitejša čustva, namesto da bi jih »stresali na sodelavce« ali tlačili v sebi in postajali vedno bolj apatični, nemotivirani,
- znali povedati, kaj jih moti in kaj ob tem čutijo preko jaz–izjave,
- lažje medsebojno sodelovali,
- bili zaradi boljšega ravnanja s čustvi manj pod stresom ter tako zmanjšali absentizem, saj veliko bolezni nastane kot posledica stresa,
- bili notranje mirnejši, manj površni in nenatančni pri delu ter posledično delali bolj kakovostno.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami je cca. 40 % predavanje in 60 % praktične vaje. Udeleženci so aktivni skozi individualne vaje, vaje v paru (igre vlog) in v skupini skozi diskusijo (tudi brainstorming, risanje plakatov, kviz) in razne interaktivne vaje. Izvajalka občasno vključuje tudi »coaching« vprašanja in orodja.
VEDNO OBSTAJA IZHOD
Moč pozitivnega razmišljanja v teoriji in praksi
Vsebina programa
1. Pozitivno, negativno in »realno« razmišljanje
2. Sedem dejstev o delovanju možganov, ki vplivajo na pozitivno ali negativno razmišljanje:
- kako jih uporabiti v svojo korist.
3. Značilnosti negativnega in pozitivnega mišljenja
4. Miselne napake, ki jih delamo in ki nas vodijo v negativno mišljenje:
- kako jih nevtraliziramo ali celo obrnemo v pozitivno smer.
5. Kako se usmerimo iz negativnega v pozitivno razmišljanje
6. Pozitivno razmišljati ne pomeni ignorirati dejstev trenutne situacije in živeti v iluziji
7. Tehnika oblikovanja pozitivne vizualizacije in pozitivnih pričakovanj
8. Živeti hkrati v dveh realnostih: tukaj in zdaj ter z mislijo »kot da je že prihodnost«
9. Tehnika, ki nam pomaga prenesti teorijo v prakso
10. Moč besed:
- tri prepovedane besede,
- besede, ki nas vlečejo v negativno razpoloženje,
- besede, ki nas opolnomočijo, navdihnejo,
- slovnična pravila za pozitivno mišljenje.
11. Omejujoča, zarotniška prepričanja – kako jih rahljamo in »preokvirjamo«
12. Tehnika TIP – Trenutek izjemnega počutja
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim in vodjem; oz. vsem ki so pretežno negativno, črnogledo in kritično naravnani, se radi pritožujejo in so konstantno slabo razpoloženi; vsem, ki imajo slabo samopodobo oz. ne verjamejo, da nekaj zmorejo, in zato iščejo izgovore ali odgovornost prelagajo na druge; vsem, ki se počutijo kot žrtve in so nemočni, obupani in ne vidijo izhoda ter nenehno razmišljajo samo o problemih ter so zaskrbljeni.
Cilji programa
- Ozavestiti, da ima vsakdo vpliv na svoje razmišljanje,
- spoznati delovanje možganov in kako to uporabimo v svoj prid,
- spoznati strategije negativnega in pozitivnega mišljenja,
- predstaviti pristope, tehnike (npr. oblikovanje pozitivne vizualizacije in pozitivnih pričakovanj), načine razmišljanja, ki nas peljejo v pozitivno naravnanost,
- spoznati besede, ki nas vlečejo v negativno razpoloženje, in tiste, ki nas navdihujejo,
- omogočiti prepoznavanje lastnih vzorcev mišljenja in definirati možne izboljšave v pozitivno smer,
- spoznati, kako se sami miselno »zablokiramo« in kako se lahko »odblokiramo«,
- ozavestiti svoje samoprepovedi in se premakniti v dovoljenje sebi – npr. za srečo,
- spoznati tehniko TIP.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznavali simptome negativnega razmišljanja in vedeli, kako ga prekiniti,
- znali iz črnega scenarija narediti pozitivnega in se premakniti iz brezizhodne situacije v možne rešitve,
- si znali s tehniko vizualizacije in akcije ustvariti boljšo prihodnost, ne glede na trenutno situacijo,
- izboljšali svoje počutje in zaupanje vase s pozitivnimi afirmacijami,
- znali ustvariti realna pričakovanja in se pozitivno naravnati ter delovati,
- uporabljali humor v situacijah, ki jih dojemate kot težavne,
- dostopali do virov svojih moči s tehniko TIP.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami je cca. 40 % predavanje in 60 % praktične vaje. Udeleženci so aktivni skozi individualne vaje, vaje v paru in skozi razne interaktivne vaje v skupini. Izvajalka občasno vključuje tudi »coaching« vprašanja in orodja.
NOTRANJI GOVOR KOT SAMOSPODBUDA
Tehnike za dvig samomotivacije in izboljšanje samopodobe
Vsebina programa
1. Odnos do sebe kot temelj komunikacije s seboj:
- sprejemanje sebe,
- samospoštovanje,
- samopodoba,
- samozaupanje,
- občutek lastne vrednosti.
2. Sposobnost poslušanja samega sebe
3. Moč besed, ki ponižujejo ali dvigujejo
4. Komunikacija na ravni identitete ali vedenja
5. Uspehi in neuspehi:
- kako jih sprejemati,
- kaj nas naučijo,
- kako nas motivirajo za naprej,
- kako komunicirati s seboj v primeru (ne)uspeha.
6. Resnica:
- jo videti ali bežati pred njo,
- kako delujejo obrambni mehanizmi.
7. Prevzemanje odgovornosti, občutek krivde in sposobnost odpuščanja sebi:
- tehnike za odpuščanje sebi.
8. Notranji kritik:
- kako ga obvladamo,
- triki in tehnike.
9. Kaj pomeni podpirati in spodbujati sebe:
- različni pristopi.
10. Konstruktivna povratna informacija samemu sebi
11. Tehnike samomotivacije in samospodbujanja
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim in vodjem; oz. vsem, ki ne zmorejo sprejeti povratne informacije od drugih, ker so preveč kritični do sebe in pogosto razumejo različne situacije kot napad nase ter se odzovejo obrambno; vsem, ki imajo slabo samopodobo, se ne znajo pohvaliti in si zato postavljajo previsoka pričakovanja do sebe, so perfekcionisti in zato konstantno nezadovoljni.
Cilji programa
- Predstaviti tehnike in orodja za izboljšanje samopodobe, dvig zaupanja vase in občutka lastne vrednosti,
- predstaviti tehnike učinkovite komunikacije s seboj in tehnike samomotivacije,
- naučiti se veščine komunikacije s seboj kot npr. poslušanja sebe, dajanja povratne informacije sebi, spodbujanja sebe, odpuščanja sebi in prevzemanja odgovornosti,
- povečati sposobnost samoopazovanja, samorefleksije in samozavedanja pri zaposlenih,
- ozavestiti odnos, ki ga ima vsak do sebe, in kako ga izboljšati,
- omogočiti vpogled vase oz. spoznati, kako vsak komunicira s seboj, kako to vpliva na zadovoljstvo, odnose in uspešnost na delovnem mestu in v življenju nasploh.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- uporabljali veščine vodenja samega sebe in tehnike komunikacije s seboj ter tako bili bolj zavzeti, samorefleksivni, motivirani in učinkoviti na delovnem mestu,
- prepoznavali svojo odgovornost in dejstvo, da sami vplivajo na svoje rezultate in na svoje počutje,
- lažje slišali kritiko oz. povratno informacijo in jo znali sprejeti zaradi različnih tehnik (npr. Sebi model),
- uporabljali tehniko za odpuščanje sebi ter hitreje šli preko zamer in užaljenosti,
- uporabljali tehniko TIP, 7 sprožilcev dobrega počutja in afirmacije ter se tako hitreje »dvignili«, motivirali v primeru nezadovoljstva in se ne zastrupljali z negativnimi komentarji do sodelavcev,
- učinkoviteje reševali krizne in stresne situacije, bili bolj notranje mirni, pozitivno naravnani in v boljšem odnosu s sodelavci.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami je cca. 40 % predavanje in 60 % praktične vaje. Udeleženci so aktivni skozi individualne vaje (samorefleksija), vaje v paru (igre vlog) in v skupini skozi diskusijo (tudi brainstorming, risanje plakatov, kviz) in razne interaktivne vaje. Izvajalka občasno vključuje tudi »coaching« vprašanja in orodja.
S SAMOREGULACIJO DO CILJEV
Kaj je samoregulacija in kako nam pomaga pri osebnem razvoju
Vsebina programa
1. Kaj je samoregulacija in kako nam pomaga pri osebnem razvoju
2. Proces učenja in kako si ga lahko olajšamo
3. Faze samoregulacije:
- vnaprejšnje predvidevanje (postavitev ciljev in samomotivacija),
- izvajanje ali kontrola volje,
- samorefleksija.
4. Orodja in tehnike, ki nam pomagajo v posameznih fazah samoregulacije:
- samoopazovanje,
- samokontrola,
- samousmerjanje.
5. Eksperimentiranje
6. Povratna informacija samemu sebi kot sredstvo motivacije
7. Delo na primerih posameznikov
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, vključno z vodji in kadroviki; oz. vsem, ki bi se radi profesionalno in osebnostno razvijali (ali pomagali pri razvoju sodelavcem); vsem, ki bi radi razvijali veščine v praksi in v praksi preverjali nove pristope, strategije; vsem, ki bi radi spoznavali sebe, dobili jasno, objektivno predstavo o svojih sposobnostih, veščinah, in jasen vpogled v to, kako si zastaviti razvojne cilje za naprej.
Cilji programa
- Predstaviti, kako se lotiti razvoja veščin in kompetenc v praksi,
- spoznati orodja in tehnike za razvijanje lastnih veščin,
- predstaviti, kako se spremlja lasten napredek oz. kako biti sam svoj učitelj (metode beleženja, samoinštruiranje),
- razviti veščino prepoznavanja neučinkovitih vedenjskih vzorcev in vzorcev mišljenja ter kako jih zamenjati z učinkovitejšimi,
- predstaviti, kako se gradi pozitivna samopodoba, samomotivacija in realen nivo aspiracije,
- spoznati, kako prenesti teoretična znanja v prakso.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali postaviti cilje osebnega in strokovnega razvoja ter narediti plan razvoja zase,
- spremljali lasten napredek razvoja s pomočjo različnih metod (npr. beleženje, samoinštruiranje),
- prepoznavali svoje neučinkovite vedenjske vzorce in vzorce mišljenja ter jih zamenjevali z bolj učinkovitimi,
- uporabljali tehnike pozitivnega samovrednotenja in gradili pozitivno samopodobo ter samozavest (povratna informacija sebi),
- bili bolj odgovorni, proaktivni, motivirani in učinkoviti,
- razmišljali o sebi, o svojem delovanju in o tem, kaj sploh prinaša rezultate,
- mentorirali tudi druge, npr. sodelavce, oz. prenašali znanje o samoregulaciji in učenju tudi na njih.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami je cca. 40 % predavanje in 60 % praktične vaje. Udeleženci so aktivni skozi individualne vaje, vaje v paru in v skupini ter skozi razne interaktivne vaje. Izvajalka občasno vključuje tudi »coaching« vprašanja in orodja.
SPODBUDIMO NAJBOLJŠE V SEBI
Orodja za učinkovit poslovni in osebni vsakdan
Vsebina programa
1. Kdo sem jaz:
- tipi osebnosti,
- samopodoba,
- zdrava samozavest,
- jaz in ljudje okoli mene.
2. Identifikacija in premagovanje ovir v poslovnem vsakdanu:
- prepoznavanje ovir in stresnih situacij,
- nič ni nemogoče – kjer je volja, je tudi pot,
- postavljanje ciljev,
- (samo)motivacija in prevzemanje odgovornosti,
- krepitev osebnostnih kompetenc.
3. Nekatere učinkovite tehnike reševanja težav:
- EFT-metoda,
- dihalne tehnike,
- transformacija negativnih misli v pozitivne,
- fokusiranje,
- sidranje dobrih občutkov,
- avtogeni trening,
- preizkus tehnik.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim, ki opravljajo rutinsko, predvidljivo delo; predvidljivost in monotonija jih spravljata v stres, počutijo se naveličano in se ne veselijo delovnega vsakdana; zato potrebujejo spodbudo za razumevanje ter ustrezne, dovolj enostavne in privlačne tehnike za reševanje svojega doživljanja okolice.
Cilji programa
- Spoznati različne tipe osebnosti in med njimi prepoznati »kdo sem jaz«,
- krepiti osebnostne in poklicne kompetence,
- naučiti se prepoznati ovire in jih uspešno premagati,
- naučiti se nadzirati čustva,
- pridobiti ustrezne tehnike za učinkovit delovnik in vsakdan,
- razumeti druge in razmišljati o njih v okviru medosebnih odnosov,
- povečati motivacijo, zadovoljstvo in učinkovitost zaposlenih.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznali ovire in stresne situacije ter jih uspešno rešili ali se jim izognili,
- nadzirali svoja čustva,
- se izogibali »coni udobja« in razumeli pomen prevzemanja osebne odgovornosti,
- fokusirano razmišljali in ciljno delovali,
- uporabili pridobljene tehnike za lastno dobro počutje in uspešnost pri delu,
- začutili, da smo sposobni marsičesa, če smo motivirani in pozitivno naravnani.
Način izvajanja
Program je kombinacija predavanja in praktičnega dela, ki predstavlja glavnino časa. Pri praktičnem delu udeleženci delajo v manjših skupinah, dvojicah ali individualno. Poudarek je na konkretnih primerih iz prakse.
RAZGIBAJTE SVOJO KREATIVNOST
Sproščanje kreativnosti s pomočjo giba
Vsebina programa
1. Vsi smo telo: izklopimo glavo, prisluhnimo telesu
2. Telo kot izrazno sredstvo – svet barv, zvoka in glasbe, ustvarjalnega giba
3. Od Ostržka do Plesalca, Gibalca, Plezalca …
4. Telo kot metafora, plesalec kot barva, skupina kot slika
5. Z gibom odpiram vrata svoji ustvarjalnosti
6. Skupina (tim, kolektiv) kot ustvarjalna celota:
- skupina kot enovito telo: kje so možnosti in kje so meje,
- bolno/zdravo telo kot sinonim za nepretočnost/pretočnost skupine,
- skupinski utrip – ritem in usklajenost diha kot osnova za stanje pretočnosti (»flow-a«) in skupnega ustvarjalnega procesa,
- ustvarjanje skupinskega umetniškega izdelka (»art-a«): od problema preko izziva do rešitve.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodjem timov, vodjem projektov, menedžerjem, mentorjem in različnim timom; oz. vsem, ki bi radi spodbudili in sprostili kreativnost v posamezniku ter v timu kot celoti ter tako prispevali k povezanosti, sodelovanju in ustvarjalnosti vseh zaposlenih.
Cilji programa
- Spoznati možnosti sproščanja ustvarjalnih blokad s telesno-umetniškimi vzpodbudami,
- spoznati tehnike in vaje za spodbujanje kreativnega mišljenja, reševanja izzivov in sobivanja, izdelane na delavnici po meri za konkretne primere udeležencev,
- spoznati možnosti drugih poti za sproščanje napetosti v odnosih, zastojih komunikacije, iskanjih rešitev itd.,
- razumeti pomen in vlogo telesa kot vira vseh rešitev, navdiha in sprostitve tako za posameznika kot tudi skupino,
- okrepiti zavedanje o timu, oddelku, skupini, kolektivu kot enotnem telesu in viru navdiha, idej, rešitev,
- okrepiti zavedanje, da je tim ustvarjalna celota oz. vsota ustvarjalnih posameznikov, vsota ustvarjalnih posameznikov pa je hkrati več kot celota,
- ozavestiti, da sproščanje ustvarjalnosti in nadaljnje usmerjeno delo z vodenjem kreativnih potencialov vpliva na hormonsko stanje sreče, dobrega počutja in pretočnosti (»flow-a«).
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- se zavedali vloge telesa in (njegove) sproščenosti pri ustvarjalnosti ter iskanju navdiha,
- znali samostojno s pomočjo različnih tehnik in vaj spodbuditi svojo ustvarjalnost,
- lažje in večkrat izkoristili svojo lastno ustvarjalnost,
- k ustvarjalnosti spodbujali tudi sodelavce,
- se zavedali pomena tima kot celote pri iskanju novih idej, rešitev in navdiha,
- s sproščanjem ustvarjalnosti prispevali k boljšemu počutju posameznika in celotnega tima ter posledično k večji sodelovalnosti, zavzetosti in povezanosti tima.
Način izvajanja
Program je naravnan izkustveno, vključuje pa predavanje, ki združuje somatski pristop, multisenzoriko, ustvarjalni gib, neverbalno komunikacijo in skupinsko dinamiko, potopljeno v izkušnjo estetskega doživetja.
Udeleženci med programom aktivno sodelujejo – z gibom, gibanjem in gibnim odzivanjem ob glasbi in ritmičnem inštrumentu. Ustvarja se skupinski umetniški izdelek, v zadnjem delu programa se soustvarja tudi skupinska refleksija z vprašanji, uvidi, spoznanji, izzivi ipd.
STRAHOVI IN PREPRIČANJA
Kako nas omejujejo in kako postati njihov gospodar
Vsebina programa
1. Kdo želimo biti:
- kaj si že od nekdaj želimo,
- kakšni smo si želeli biti kot otroci/mladostniki, ko bomo odrasli.
2. Kaj nas pri tem omejuje:
- je nemogoče le mogoče,
- kaj so koristna in nekoristna prepričanja,
- kaj so koristne in nekoristne navade,
- kaj so koristni in nekoristni strahovi.
3. Vrste strahov:
- prirojeni in priučeni,
- realni in izmišljeni,
- vidni in skriti,
- omejujoči in problematični.
4. Kako reševati oz. premagovati strahove in zakaj jih premagovati
5. Vrste prepričanj:
- od nas samih – »self talk«,
- od primarne družine,
- od okolice,
- od partnerja,
- od medijev,
- od … čigavo mnenje zares vrednotimo in ali je to upravičeno.
6. Kdo nam je podaril najmočnejša prepričanja/strahove in ali jih želimo obdržati
7. Kako prepoznati strahove, ki nam škodujejo ali nas ovirajo, ter kako se jih lotiti
8. Kako vse znanje uporabiti doma, na delovnem mestu in preprosto vsak dan – zaživite tako, kot vi čutite, da je prav, tako kot si vi želite
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: ekipnim vodjem, posameznikom na novih delovnih mestih z veliko odgovornostjo, konfliktnim osebam na delovnem mestu in skritim potencialom oz. kadrom, ki so ocenjeni kot perspektivni. Namenjen je tudi vsem, ki jih na delovnem mestu čakajo spremembe, npr. novi procesi, združitve, novo delovno mesto oz. funkcija itd.
Cilji programa
- Ozavestiti, da nas pri doseganju naših ciljev in želja ter uresničevanju skritih potencialov omejujejo strahovi in prepričanja,
- spoznati, kako s soočanjem s strahovi in prepričanji vplivati na doseganje ciljev, želja in na vse naše potenciale,
- prepoznati strahove, jih definirati ter se z njimi soočiti in/ali jih sprejeti,
- prepoznati prepričanja, jih razbiti in preoblikovati,
- prevzeti odgovornost za svoje strahove in prepričanja ter njihove vplive na okolico,
- spoznati tehnike ekvilibriranja – kolo življenja, McKenzijeva matrika prioritet,
- spoznati tehnike implementacije preobražanja vzorcev,
- biti opolnomočen za uporabo orodij v obdobju po delavnici,
- »odkleniti« genialnost, ki se skriva v vsakem posamezniku.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznavali strahove in se znali z njimi ustrezno soočiti,
- prepoznavali omejujoča prepričanja in jih znali preoblikovati,
- vedeli, kako s soočanjem vplivati na doseganje ciljev, želja in na vse naše potenciale,
- se zavedali odgovornosti vpliva naših stahov in prepričanj na okolico,
- uporabljali tehnike implementacije preobražanja vzorcev.
Način izvajanja
Program je aktivno in praktično zasnovan. Začne se z uvodnim predavanjem, nato sledijo spoznavne naloge za sprostitev vzdušja. Teorija se prepleta z aktivnim sodelovanjem udeležencev preko igre vlog (za boljše razumevanje), deljenja osebnih zgodb in njihovim vodenim »razčlenjevanjem« ter uporabo coaching orodij (NLP, pogled tretje osebe itd.) za spodbujanje k hitrejšemu in učinkovitejšemu rezultatu. Prav tako se zastavijo dejanski cilji in načrt za uresničitev le-teh, uporabljeni so tudi »how to« pripomočki, ki jih udeleženci lahko prenesejo v svoj vsakdanjih. Odvisno od tipa udeležencev in njihovih želja je lahko uporabljeno tudi delo s psi in t. i. Bodenarbeit.
VEŠČINE UPRAVLJANJA S SEBOJ
Kako usmerjati misli, nadzorovati čustva in vplivati na dejanja
Vsebina programa
1. Misli, čustva, telo in vedenje — na kaj lahko vplivam in kako
2. Območje vpliva in možnega nadzora:
- ciklus spremembe,
- kako se obnašati v posameznih fazah.
3. Moč izbire in izbira moči:
- kako gradimo svojo notranjo moč,
- pomen fokusa.
4. Cilji:
- zakaj je pomembno imeti cilje,
- kako definiramo in načrtujemo cilje,
- kako spremljamo napredek.
5. Upravljanje s seboj:
- ko pride do lenobe, odpora, strahu in ko pade motivacija,
- kako nehamo prelagati naloge in odgovornosti, iskati izgovore, prijateljevati s tatovi časa,
- kako upravljati s seboj v konfliktni situaciji.
6. Kako se lotimo reševanja kriznih situacij, problemov oz. izzivov
7. Trije zaznavani položaji za lažje upravljanje s seboj
8. Pozitiven odnos do sebe in stališča, ki so mi v pomoč pri usmerjanju sebe
9. Tehnika TIP za aktivacijo svojih notranjih virov moči
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, vključno z vodji; oz. vsem, ki bi želeli postati bolj odločni, asertivni, samozavestni, proaktivni in jih zanima, kako usmerjati svoje misli in vplivati na čustva ter biti bolj učinkoviti pri opravljanju svojih nalog; vsem, ki bi radi znali izkoristiti čas in priložnosti, brez sabotiranja samih sebe; in vsem, ki bi želeli v stresnih situacijah obdržati kontrolo nad seboj oz. ohraniti »mirno kri« in čim hitreje priti do rešitve.
Cilji programa
- Ozavestiti, da nam telo marsikaj sporoča in da ga je dobro poslušati,
- posredovati idejo, da lahko sami usmerjamo svoje misli v pozitivno smer in proti ciljem,
- posredovati idejo, da imamo vpliv na svoja čustva in da mi vodimo njih, ne ona nas,
- spoznati tehnike za opolnomočenje sebe,
- spoznati, kaj konkretno narediti v stresni situaciji, da se zmanjša stres in obvlada situacija,
- spoznati zaznavne položaje, ki pomagajo pri upravljanju čustev in distanciranju od njih,
- predstaviti konkretne pristope, kako se usmeriti v cilje, iskanje rešitev, dobrih strategij,
- predstaviti tehnike pozitivnega mišljenja in vplivanja na čustva,
- spoznati tehnike za dvig razpoloženja (npr. TIP in VAKOG) in motivacije.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- usmerjali svoje misli v pozitivno smer, v zaupanje, uspeh, samomotivacijo, razumevanje drugih, iskanje rešitev itd.,
- postavljali jasne cilje in fokus na rešitve, možnosti in na svoje sposobnosti,
- znali obvladati stresne oz. težavne situacije in učinkovito iskati rešitve,
- uporabljali zaznavne položaje, ki pomagajo pri upravljanju čustev in distanciranju od njih,
- uporabljali tehnike pozitivnega mišljenja in vplivanja na čustva,
- uporabljali tehnike za dvig razpoloženja (npr. TIP in VAKOG) in motivacije.
Način izvajanja
Razmerje med predavanji in vajami je cca. 40 % predavanje in 60 % praktične vaje. Udeleženci so aktivni skozi individualne vaje, vaje v paru (igre vlog) in v skupini skozi diskusijo (tudi brainstorming, risanje plakatov, kviz) ter razne interaktivne vaje. Izvajalka občasno vključuje tudi »coaching« vprašanja in orodja.