MOTIVACIJA ZAPOSLENIH
Ključ do uspeha
ZMOTIVIRAJ SE!
Metode in tehnike motivacije
ENERGIJA+
Ustvarjanje pozitivne klime v podjetju
PREKO SMISLA DO MOTIVACIJE
Ohranjanje samomotivacije pri vodstvenih kadrih
KAJ PA TEBE MOTIVIRA?
Prepoznavanje motivacijskih dejavnikov pri zaposlenih
ZMOTIVIRAJ SE!
Metode in tehnike motivacije
Vsebina programa
1. Teoretične osnove delovanja možganov s pomočjo razlage o delovanju leve in desne možganske polovice
2. Možganski valovi, njihovo vzpostavljanje in vpliv na motivacijo ter na pridobivanje novega znanja:
- ALFA 8–13 Hz,
- BETA več od 14 Hz,
- GAMA 26–70 Hz,
- DELTA manj od 4 Hz,
- THETA 4–7 Hz.
3. Spoznavanje osnovnih motivacijskih metod z navedbo primerov iz prakse:
- po Maslowu,
- po Hertzbergu,
- po Hackman-Oldhamerju,
- po McClellandu …
4. Spoznavanje Kolbovih učnih stilov po 4MAT sistemu:
- ZAKAJ – za raziskovalce,
- KAJ – za zbiralce informacij,
- KAKO – za praktike,
- KAJ ČE – za mislece.
5. Uporabnost 4MAT sistema za učinkovito nagovarjanje ter prepričevanje različnih tipov poslušalcev
Komu je program namenjen?
Program je namenjen tržnikom, komercialistom in ostalim zaposlenim, ki se soočajo z zahtevnimi delovnimi nalogami v prodaji, pogajanjih, pri delu s strankami in s sodelavci. Program naslavlja tudi proizvodne delavce in ostale zaposlene, ki so že nekaj časa na istem delovnem mestu in jim pada zagnanost, ter delovodje, vodje delovnih skupin in druge vodstvene delavce, ki jim manjka svežine v idejah, odnosih in pri delu.
Cilji programa
- Spoznati način delovanja možganov (leva in desna hemisfera, možganski valovi, pomen sproščanja …),
- spoznati različne načine motivacije po Maslowu, Hertzbergu, Hackman-Oldhamerju, McClellandu in drugih,
- spoznati različne tehnike (samo)motivacije,
- znati uporabiti različne tehnike (samo)motivacije,
- znati učinkovito nagovarjati različne tipe poslušalcev z uporabo 4MAT sistema.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznavali lastno situacijo in ustrezno izbirali metode in tehnike samomotivacije,
- prepoznavali potrebe po motivaciji pri sodelavcih in podrejenih ter znali nadalje ustrezno ravnati,
- prevzeli lastnosti visokomotiviranih posameznikov (pozitivnost, optimizem, vizionarstvo, pozitiven vpliv na sodelavce …).
Način izvajanja
Program je izrazito praktično naravnan. Udeleženci so pri izvedbi aktivno vključeni v učenje skozi individualno delo, skupinsko delo ali delo v parih. Udeleženci se učijo tudi skozi neposredno izkušnjo in povratno sporočilo, ki ga od svojih kolegov in izvajalke programa prejmejo takoj po izvedbi različnih vaj.
ENERGIJA+
Ustvarjanje pozitivne klime v podjetju
Vsebina programa
1. Splošno o motivaciji
2. Razlogi za motiviranje zaposlenih
3. Pozitivna klima (pozitivno delovno mesto) v organizaciji in njeni elementi:
- natančnost opredelitve delovnega mesta,
- odsotnost časovnih pritiskov,
- dobri medosebni odnosi,
- kakovost delovnih razmer,
- težavnost in zahtevnost dela (fizična in psihična),
- možnosti napredovanja na delovnem mestu,
- stopnja obveščenosti o dogodkih v podjetju,
- višina plačila in druge materialne ugodnosti,
- dobri odnosi s sodelavci,
- soodločanje pri delu in poslovanju,
- stalnost zaposlitve,
- možnost strokovnega razvoja,
- svoboda in samostojnost pri delu,
- ugled dela,
- ustvarjalnost dela,
- varnost dela,
- odnos z (neposredno) nadrejenimi.
4. Vzpostavitev pozitivne klime znotraj organizacije:
- t. i. obogatitev dela,
- razvijanje občutka avtonomnosti pri zaposlenih,
- vpletanje v odločitve,
- konstantno izobraževanje vodstvenega kadra.
5. Povezava med motivacijo in pozitivno klimo
6. Kako z ustvarjanjem pozitivne klime v organizaciji tudi motiviramo
7. Potrebne lastnosti vsakega, ki želi motivirati druge:
- prepoznavanje potencialov drugih ljudi,
- empatija,
- odkritost in jasnost izražanja,
- obvladovanje lastnega ega,
- ustvarjanje zaupanja,
- izpolnjevanje pričakovanj,
- sposobnost povezovanja in spodbujanja,
- sposobnost opazovanja in podajanja »feedforward« povratnih informacij in pohval,
- prijaznost in dostopnost,
- drugo.
8. Ugotavljanje in razvoj lastnosti, ki so potrebne za motivacijo drugih
Komu je program namenjen?
Program je namenjen vsem zaposlenim na vodilnih položajih; vodjem oddelkov ali skupin, ki bi se radi naučili motivirati tako sebe kot tudi druge in s tem prispevali k ustvarjanju pozitivne organizacijske klime. Program je namenjen tudi zaposlenim, ki imajo težave z vodenjem in motiviranjem tima oz. delovnih skupin ter doseganjem pozitivne klime.
Cilji programa
- Okrepiti zavedanje o tem, kako pomembna je motivacija in pozitivna klima za uspešno delovanje organizacije,
- znati motivirati sodelavce na različne možne načine,
- znati pridobiti sodelovanje zaposlenih pri ustvarjanju pozitivne klime,
- znati ustvariti in ohraniti pozitivno klimo med zaposlenimi ali znotraj skupine oz. oddelka,
- vedeti, kako lahko vsak pripomore k ustvarjanju pozitivne klime v organizaciji.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- uporabljali najboljše načine za ustvarjanje pozitivne klime v organizaciji,
- znali pridobiti sodelovanje zaposlenih pri ustvarjanju pozitivne klime,
- znali angažirati druge ljudi za delo, ne glede na to, kakšen tim imajo ali kakšna je naloga,
- uporabljali ideje za različne načine motiviranja (npr. samomotivacija, različne vrste nagrajevanj, »team building«, vključevanje članov tima …).
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se prepletata teorija in praksa. Uporabljene so različne metode aktivnega vključevanja udeležencev: igra vlog, razprava, delo v parih … Udeleženci so vključeni tudi v posebne vaje za prepoznavanje motivatorjev različnih osebnosti in imajo stik z orodji za povezovanje kulture z motivacijo. Pri izvedbi programa so uporabljeni tudi pripomočki za t. i. delo na tleh (Bodenarbeit). Delavnico izvajamo po želji ob pomoči psov (izučenih za izvajanje tovrstnih delavnic), s čimer omogočimo še intenzivnejšo izkušnjo usvajanja vsebin.
PREKO SMISLA DO MOTIVACIJE
Ohranjanje samomotivacije pri vodstvenih kadrih
Vsebina programa
1. Temelji motivacije:
- proces motivacije,
- trije temeljni elementi motivacije: potrebe, cilji, smisel,
- motivacija med voljo, čustvi, vrednotami, odločitvami.
2. Povezanost smisla življenja in poslovne uspešnosti:
- koncept smisla življenja in dela,
- smisel kot temeljno motivacijsko sredstvo,
- postavljanje poslovnih in osebnih ciljev ter izdelava strategije za dosego le-teh,
- ohranjanje ravnovesja med poslovnim in zasebnim življenjem.
3. Orodja in tehnike za ohranjanje smisla življenja in dela:
- tri orodja za ohranjanje smisla življenja in dela: živeti za nekaj, živeti za nekoga, zavzeti stališče do okoliščin, ki jih ne moremo spremeniti,
- dve tehniki za soočanje z nesmiselnimi situacijami življenja: zorni kot in derefleksija.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: direktorjem, vodstvenim in vodilnim kadrom v podjetjih.
Cilji programa
- Poglobiti praktično znanje o motiviranju in samomotiviranju,
- spoznati, da predstavlja smisel temeljno motivacijsko sredstvo,
- ozavestiti tesno povezavo med smislom življenja, motivacijo, smiselnostjo dela in poslovno uspešnostjo,
- naučiti se, kako si pravilno zastaviti poslovne in osebne cilje ter kako izdelati strategijo za zastavljanje ciljev,
- osvojiti tehnike in orodja za odkrivanje smisla življenja in dela.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- uspešno motivirali sodelavce ali podrejene,
- se samomotivirali,
- našli povezavo med smislom življenja, motivacijo, smiselnostjo dela in poslovno uspešnostjo,
- pravilno zastavili poslovne in osebne cilje,
- izdelali ustrezno strategijo za doseganje ciljev,
- uporabljali temeljna orodja za odkrivanje in ohranjanje smisla življenja in dela,
- uporabljali tehnike za soočanje z nesmiselnimi situacijami življenja.
Način izvajanja
Program je kombinacija teoretičnega (predavanje) in praktičnega dela, kjer se predpostavlja aktivno sodelovanje udeležencev. Pri praktičnem delu bodo uporabljene različne metode -igre vlog, diskusija, delo v skupinah in parih – s ciljem izkustvenega učenja.
KAJ PA TEBE MOTIVIRA?
Prepoznavanje motivacijskih dejavnikov pri zaposlenih
Vsebina programa
1. Izvor in viri motivacije:
- notranja in zunanja motivacija,
- motivacijska sredstva,
- učinki motivacijskih sredstev.
2. Potrebe in motivi:
- osnovne človeške potrebe in kako so povezane z motivacijo,
- kaj motivira različne tipe osebnosti in različne zaznavne tipe,
- zakaj je pomemben tudi individualen pristop pri izbiri sredstev motiviranja,
- kako ugotavljamo, kaj motivira in kaj demotivira naše sodelavce.
3. Vrednote zaposlenih kot vir motivacije – kako jim sledimo oz. kako jih kršimo
4. Vpliv odnosa vodje do zaposlenih na motivacijo zaposlenih:
- vpliv komunikacije – biti slišan, odpreti prostor,
- pravila in sankcije – pravičnost,
- obljube in dogovori,
- povratna informacija kot sredstvo motivacije.
5. Ideje za nematerialne nagrade po meri zaposlenih:
- primeri dobrih praks: npr. Moč ugodnosti – »odklop na delovnem mestu preko igre«, fleksibilen delovni čas, delo doma, dovoljeni izhodi, manjše nagrade v velnesu, uporaba službenega avtomobila čez vikend, tekmovanja za naj- sodelavca, prej domov, izbrano usposabljanje, timske igre za dvig klime (npr. skrivni prijatelj), medtimsko tekmovanje, ambientalna glasba v ozadju, družabni dogodek (npr. kostanjev piknik), interno napredovanje v nazive, podeljevanje »oskarjev« …
6. Majhne spremembe – veliki rezultati
Komu je program namenjen?
Program je namenjen vsem vodilnim in vodstvenim delavcem. Vodjem timov in projektov, kadrovikom, delovodjem in vsem ostalim, ki opažajo, da v njihovem timu manjka motivacije; ki želijo motivirati sodelavce, da bi bili bolj zavzeti, ustvarjalni, produktivni, učinkoviti, natančni, sodelovalni itd.; ki ne morejo več povečevati materialnih nagrad, nimajo pa idej za nematerialne.
Cilji programa
- Predstaviti, kako deluje motivacija in kaj vse vpliva nanjo,
- razumeti pomen individualnega pristopa pri izbiri motivacijskih sredstev,
- spoznati pristope ugotavljanja, kaj motivira posameznika,
- pridobiti ideje za različna sredstva in vire motivacije, ki so nematerialne narave,
- predstaviti, kako spremljati učinke motivacijskih sredstev.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- dobili konkretne ideje in rešitve, kako z nematerialnimi sredstvi dvigniti motivacijo zaposlenih,
- znali ugotoviti, kaj najbolj motivira posameznega zaposlenega,
- dobili vpogled v to, s čim morebiti zbijajo motivacijo zaposlenih in kako to preprečijo,
- uporabili pristope, kako vključiti zaposlene v izbiro načinov motivacije.
Način izvajanja
Razmerje med predavanji in vajami bo cca. 40 % predavanj in 60 % praktičnih vaj. Udeleženci bodo aktivni skozi individualne vaje, vaje v paru in v skupini, ki bodo interaktivne narave. Predavateljica bo v svoj program vključevala tudi coaching vprašanja in orodja, s katerimi bodo udeleženci, tudi s pomočjo (samo)refleksije, lahko prišli do različnih spoznanj, zaključkov oziroma rešitev.