IZOBRAŽEVALNI PROGRAMI ZA IZBOLJŠANJE KOMUNIKACIJE V PODJETJU
Naj komunikacija postane vaša močna točka
Javno nastopanje
VEČ KOT BESEDE
Nadgradite svoj nastop z neverbalno komunikacijo
OD PRVEGA VTISA DO ZADNJE BESEDE
Priprave na prepričljiv javni nastop
PREPRIČAJ S KREATIVNOSTJO
S kreativno predstavitvijo do konkurenčne prednosti
Komunikacija v timih
POSLUŠAJMO AKTIVNO
Z ozaveščenim poslušanjem sogovornika gradimo odlične odnose
POVEJTE BISTVENO
Ciljno usmerjena komunikacija za lažje sporazumevanje
KAKO REČI NE
(IN PREŽIVETI)
Komuniciranje s samozavestjo in postavljanjem meja
ZNATI KOMUNICIRATI = POGOJ ZA USPEŠNO DELO
Sporazumevanje delovne skupine v proizvodnji
POGOVOR KOT PLES
Kako razumeti in govoriti tudi v jeziku telesa
KOMUNIKACIJA V TIMU
Aktivno poslušanje in povezovanje za izboljšanje odnosov
USTVARITE DOBER STIK
S komuniciranjem do zaupanja in sodelovanja
USTVARJANJE ZAUPANJA
Nevrolingvistične (NLP) tehnike poslovno in zasebno
SKRIVNOST USPEŠNEGA VODJE
Povezovalna komunikacija za boljše odnose z zaposlenimi
Medkulturno komuniciranje
MEDKULTURNI DIALOG
Pot do globalnih konkurenčnih prednosti
TUJCI SO MED NAMI
Spoznavanje drugih kultur in preseganje predsodkov
Poslovno srečanje
TELO GOVORI, TUDI KO MOLČI
Govorica telesa v poslovnem svetu in kako jo uporabiti
STE OLIKANI IN SKRBNO ZLIKANI?
Poslovni bonton za uspešen odnos s strankami
PREPRIČATI NA SESTANKU
Komunikacija na poslovnem srečanju
Reševanje konfliktov
IZ KONFLIKTA V ZAUPANJE
Veščina aktivnega poslušanja in iskanja skupnih rešitev
JAZ ZMAGAM, TI ZMAGAŠ
Asertivno vodenje pri reševanju konfliktov
POVEJ TAKO, DA NE BO PREHUDO
Posredovanje neprijetne povratne informacije
KONFLIKTI SO PRILOŽNOST
Strategije in metode reševanja konfliktov
SUVERENO V SREDIŠČU POZORNOSTI
Odpravljanje blokad pri komunikaciji in javnih nastopih
6 NAČINOV SPORAZUMEVANJA
Kako pridobiti sogovornika na svojo stran
KAKO V KONFLIKTIH BRUSIMO DIAMANTE
Strategije za preživetje s težavnejšimi sogovorniki
V OSRČJU KONFLIKTA
Učinkovito reševanje konfliktov s tehnikami mediacije
KONFLIKT KOT TRENUTEK ODLOČITVE
Z reševanjem konfliktov do boljših odnosov in delovnih rezultatov
POSLUŠAJMO AKTIVNO
Z ozaveščenim poslušanjem sogovornika gradimo odlične odnose
Vsebina programa
1. Moji odnosi z drugimi – sem govorec ali poslušalec
2. Poslušati je težje kot govoriti
3. Kaj mi sporoča neverbalna govorica ljudi
4. Aktivno poslušanje izboljša naše odnose
5. Spretnosti aktivnega poslušanja:
- osredotočenost,
- odprtost,
- dodatna vprašanja,
- povzemanje.
6. Kdaj in koliko govoriti
7. Kdaj in koliko poslušati
8. Praktični primeri in vaje
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim v podjetjih, ki delajo neposredno s strankami (prodaja, storitve), vodjem manjših skupin zaposlenih v proizvodnih podjetjih in zaposlenim, ki sodelujejo v timih ter delajo na skupnih projektih.
Cilji programa
- Naučiti se razlikovati med poslušati in slišati,
- ozavestiti, ali sem poslušalec ali govorec,
- spoznati sporočilnost neverbalne, telesne govorice,
- osvojiti ali izboljšati spretnost aktivnega poslušanja,
- razviti empatičnost do ljudi oz. razumevanje potreb drugih,
- spoznati, kako se približati na nevsiljiv način.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- ločili med poslušanjem in slišanjem,
- brali med vrsticami oz. znali brati neverbalno govorico ljudi,
- aktivno poslušali druge na nepresojajoč način,
- razvili in negovali empatičnost,
- razumeli potrebe drugega in »hojo v njegovih čevljih«,
- se znali približati drugim na nevsiljiv način,
- izboljšali svoje odnose do drugih in svoj položaj v socialnih interakcijah.
Način izvajanja
Program je zasnovan teoretično in praktično, omenjena dela pa se ves čas prepletata. Manj kot polovico časa je namenjenega predavanju, prevladujejo pa individualno delo, delo v dvojicah in delo v manjših skupinah. Poudarek je na aktivaciji udeležencev s praktičnim delom na konkretnih primerih.
POVEJTE BISTVENO
Ciljno usmerjena komunikacija za lažje sporazumevanje
Vsebina programa
1. Kaj je in kaj ni ciljno usmerjena komunikacija
2. Kaj potrebujemo, da bi lahko komunicirali ciljno usmerjeno
3. Ciljno usmerjen tok interne komunikacije:
- nadzor in spremljanje (procesa in posameznik samega sebe).
4. Pravila ciljno usmerjene komunikacije:
- ciljno poslušanje in vključevanje,
- kako povedati bistveno in »dovolj« (Paretov princip),
- postavljati prava vprašanja pravim osebam ob pravem času,
- fokus pri ciljno usmerjeni komunikaciji,
- čemu reči »ne« in čemu »da«,
- dajanje navodil, delegiranje nalog, povratne informacije – komu in kako.
5. Poenostavitev komunikacije z uporabo raznih aplikacij (Intrix, Dropbox, Google koledar, Canva, WeTransfer itd.)
6. Kako poteka ciljno usmerjena komunikacija v projektu in na sestanku
7. Študija primera po skupinah
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, vključno z vodji, ki sodelujejo na projektih in so odgovorni za več nalog, ter tistim, ki so vključeni v delovni proces, npr. v proizvodnji, kjer vsak opravi svoj del naloge in je ključna komunikacija; vsem, ki komunicirajo nenatančno, nejasno in razpršeno, povedo neprave stvari nepravim ljudem ali pa »pozabijo« povedati pomembno in zato pride do motenj v procesu dela; vsem, ki imajo neučinkovite sestanke, ki dolgo trajajo in se zaključijo brez sklepov; vsem, ki so neorganizirani in zamujajo roke.
Cilji programa
- Spoznati pravila ciljno usmerjene komunikacije,
- spoznati, kako se izogniti odvečni komunikaciji in se osredotočiti na bistveno, ki je povezano s ciljem,
- spoznati, kako poenostaviti komunikacijo z uporabo raznih aplikacij,
- spoznati, kako jasno opredeliti cilje tima in svoje cilje znotraj projekta,
- oblikovati celo sliko projekta in definirati svoj delež odgovornosti pri tem,
- določiti časovni plan za svoje cilje in način spremljanja napredka; vanj vključiti, koga se obvešča o svojem napredku in kdo naj obvešča mene, katerih sestankov se je potrebno udeležiti in kaj je potrebno pripraviti, pri tem pa nastaviti opomnike in aplikacije, ki bodo uporabljene v projektu,
- doživeti sestanek s ciljno usmerjeno komunikacijo preko igre vlog,
- prenehati izgubljati čas zaradi slabe organizacije in neučinkovite komunikacije,
- izogniti se raznim zapletom v procesu dela, do katerih bi prišlo zaradi slabe komunikacije,
- osvojiti več nadzora nad sabo in nad celotnim potekom projekta ter tako prilagoditi svoj delovni tempo in komunikacijo.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- uporabljali pravila ciljne komunikacije in tako prihranili čas ter preprečili nesporazume ali komunikacijske šume,
- se dobro pripravili in organizirali, kar je predpogoj za učinkovito ciljno komunikacijo,
- posredovali bistvene informacije, dajali jasna navodila in povratno informacijo,
- komunicirali učinkoviteje, npr. če se bo dalo nekaj dogovoriti preko e-pošte, se ne bo zaradi tega sklicevalo sestanka,
- prevzeli odgovornost za svoje naloge in je ne prelagali na druge,
- ohranjali fokus in nadzor nad celotnim procesom oz. nalogami,
- lažje spremljali napredek in lovili roke,
- učinkoviteje in hitreje opravili svojo nalogo.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami je cca. 40 % predavanja in 60 % praktičnih vaj. Udeleženci so aktivni skozi individualne vaje, vaje v parih in v skupini skozi razne interaktivne vaje.
Izvajalka občasno vključuje tudi coaching vprašanja in orodja za individualno samorefleksijo ali skupinski brainstorming.
VEČ KOT BESEDE
Nadgradite svoj nastop z neverbalno komunikacijo
Vsebina programa
1. Verbalna vs. neverbalna komunikacija:
- zakaj besede niso dovolj za prepričljiv nastop,
- čarobna formula neverbalne komunikacije,
- s čim vse dopolnimo ali uničimo besedno sporočilo,
- najpomembnejše funkcije neverbalne komunikacije,
- neverbalna komunikacija – njeno razumevanje in nevarnosti.
2. Javni nastopi in premagovanje treme:
- kako (p)ostati prepričljiv in samozavesten,
- zakaj je pomemben prvi vtis in kaj vse vpliva nanj,
- kako najprimerneje izpeljati najpomembnejše točke nastopa: od priprave in prihoda do podajanja vsebine in zaključnega pozdrava,
- poskrbite za cel paket: od kakovosti glasu in očesnega stika do drže telesa in urejenosti,
- zakaj pretirane poenostavitve in instant komunikacijski recepti niso učinkoviti,
- tehnike premagovanja treme.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen zaposlenim: ki pri delu veliko sodelujejo z drugimi ljudmi (sodelavci ali strankami); pri katerih je uspešnost in učinkovitost dela odvisna od kakovostne komunikacije.
Cilji programa
- Osvojiti, katera so ključna pravila neverbalne komunikacije in zakaj je ta pogosto še pomembnejša od besed,
- izpopolniti nebesedni del komunikacije, da bo le-ta bolj prepričljiva in uspešna,
- izboljšati svoj (javni) nastop, naučiti se ustvariti ustrezen prvi vtis in osvojiti tehnike premagovanja treme,
- naučiti se najprimerneje izpeljati najpomembnejše točke nastopa: od priprave in prihoda, do podajanja vsebine in zaključnega pozdrava,
- osvojiti vse ključne znake neverbalne komunikacije: od kakovosti glasu in očesnega stika do drže telesa in urejenosti.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- dopolnili besedno komunikacijo z nebesedno in jo naredili bolj prepričljivo,
- premagali tremo in poskrbeli za večjo samozavest,
- uspešno javno nastopali,
- izognili se največjim napakam v komunikaciji,
- kjerkoli in kadarkoli naredili dober prvi vtis,
- razlikovali med kakovostnimi in nekakovostnimi komunikacijskimi nasveti.
Način izvajanja
Razmerje med predavanjem in vajami je cca. 30 % predavanje in 70 % praktične vaje. Udeleženci so aktivni skozi razne interaktivne vaje individualno, v parih in v skupini. Izvajalka občasno vključuje tudi »coaching« vprašanja in orodja za individualno samorefleksijo.
TELO GOVORI, TUDI KO MOLČI
Govorica telesa v poslovnem svetu in kako jo uporabiti
Vsebina programa
1. Telesna govorica:
- kaj vse sestavlja telesno govorico,
- zakaj ima telesna govorica tako veliko sporočilno moč,
- temeljna sporočila drže (stoje in sede),
- temeljna sporočila gestike (roke in dlani),
- pomembna načela pri branju telesne govorice.
2. Telesna govorica na poslovnem srečanju:
- rokovanje, pogled, nasmeh,
- uporaba prostora, položaji za mizo,
- telesna govorica sprejemanja, zavračanja, ocenjevanja,
- privlačna govorica telesa.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim, ki so v stiku s poslovnimi partnerji (prodaja, prodaji podporne službe, nabava …), vodjem, direktorjem, kadrovski službi in vsem, ki se pri svojem delu dogovarjajo z drugimi ljudmi oz. želijo komunicirati učinkoviteje na različnih področjih v organizaciji.
Cilji programa
- Predstaviti, kaj vse sestavlja telesno govorico in njeno sporočilno moč,
- pridobiti temeljne veščine pravilnega prepoznavanja neverbalnih sporočil gestike (kretnje oz. telesni gibi), mimike (izrazi na obrazu) in proksemike (gibanje in položaj v prostoru),
- ozavestiti lastne vzorce telesne govorice,
- spoznati sporočilnost telesne govorice na poslovnem srečanju,
- spoznati privlačno telesno govorico in njene vplive na sogovornika.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali opazovati telesno govorico sogovornika (odprtost, zaprtost, nagib, usmerjenost, igranje s predmetom, dotikanje vratu, prekrižane roke …), hitreje prepoznali, kaj nam želi povedati, in vedeli, kako v posameznih primerih postopati,
- znali pomagati sogovorniku z lastno telesno govorico, da se odpre in je pripravljen sodelovati,
- vedeli, kako se pravilno rokovati in vzpostaviti očesni stik,
- znali prepoznati pristen nasmeh,
- znali posesti goste glede na cilj sestanka,
- vedeli, na kakšni oddaljenosti od sogovornika bo komunikacija najbolj učinkovita,
- znali s telesno govorico ustvariti prepričljivost (kongruentnost),
- znali ustvariti privlačno govorico telesa,
- vedeli, kako s telesno govorico pridobiti naklonjenost in pošiljati tiha sporočila, da smo s sogovornikom na isti strani.
Način izvajanja
Izobraževanje je sestavljeno iz interaktivnega predavanja, diskusij, samoanaliz in vaj. Izvajalec udeležence vabi k aktivni udeležbi in razmišljanju ter jih vodi do osebnih uvidov in iskanja konkretnih rešitev. S pomočjo udeležencev se ustvari temelj za pozitivno rast vsakega posameznika.
Izvajalec znanje prenaša z metodami možganom prijaznega učenja, nagovarja ljudi z različnimi učnimi potrebami in stili, zato udeleženci vsebine lažje razumejo in se učijo hitreje.
IZ KONFLIKTA V ZAUPANJE
Veščina aktivnega poslušanja in iskanja skupnih rešitev
Vsebina programa
1. Reševanje konfliktov preko aktivnega poslušanja:
- veščina aktivnega poslušanja,
- pomen strokovne resnice in lastne resnice,
- pomen veščine aktivnega poslušanja v konfliktni situaciji na primerih iz prakse,
- razumevanje sogovornika,
- pomen MOLKA, ki v konfliktni situaciji omogoča pretehtavanje in spoštovanje sogovornika, ne glede na razsežnost konflikta.
2. Pridobivanje sogovornika:
- pridobivanje sogovornika po zaznavnih centrih: avdio, video in kinestetičen,
- pridobivanje pozornosti,
- parafraziranje – razlika med parafraziranjem in interpretacijo v praksi,
- trdno zastopanje stališča,
- pomen prijaznosti in čvrstosti v praksi,
- rešitve in vzpostavitev zaupanja: iskanje idej, grajenje na idejah, ponudimo svoje ideje in stališča.
3. Iskanje skupne rešitve:
- teorija iskanja skupne rešitve,
- gestalt dialog,
- pojmovanje gestalt strukture osebnosti in delovanje ega,
- trije koraki gestalt dialoga,
- verbalna in neverbalna komunikacija pri aktivnem poslušanju,
- naše in sogovornikovo mnenje,
- ne iščemo kompromisa, ampak skupno rešitev, win-win situacija.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen posameznikom, skupinam, ki se ne znajdejo v konfliktnih situacijah in poglabljajo konflikt ali pa bežijo iz njega; nimajo razvite veščine aktivnega poslušanja; se preveč čustveno vpletejo v konflikt in izgubljajo energijo; jih je treba povezati, a imajo občutek, da »obdelujejo vsak svoj vrtiček«; imajo neposreden stik s strankami.
Cilji programa
- Ozavestiti, kako delujemo v konfliktni situaciji, kdaj smo podvrženi interpretaciji, kdaj ne poslušamo sogovornika, in naučiti se premagati konflikt ali nestrinjanje in iz njega zrasti ter najti boljšo rešitev, kot je bila prvotno načrtovana,
- spoznati pomembnost aktivnega poslušanja in molka, naučiti se parafraziranja in opustitve interpretacije,
- v praksi osvojiti aktivno poslušanje in iskanje skupne rešitve in ne kompromisa,
- znati prepoznati na konkretnih primerih različne tipe ljudi: avdio, video, kinestetični,
- naučiti se ozavestiti občutke drugega, pridobiti pozornost sogovornika, slišati njegova stališča in ideje ter razumeti, da se že skozi proces aktivnega poslušanja in procesa iskanja skupnih stališč ustvari zaupanje tako navznoter kot tudi navzven.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- ozavestili kulturo aktivnega poslušanja,
- opustili interpretacijo sogovornika,
- se naučili parafraziranja v praksi za zahtevne poslovne situacije,
- se naučili, kdaj je nujno povedati strokovno resnico, ter kaj je moja lastna resnica,
- hitro pridobili sogovornika, sodelavca ali stranko,
- znali slišati stališča sogovornika,
- hitreje in učinkoviteje ustvarili zaupanje in rešili konflikt,
- prilagodili komunikacijo različnim tipom sogovornika (avdio, video, kinestetični tip),
- ozavestili, kako funkcionira osebnost (gestalt šola), kaj se zgodi v konfliktni situaciji in kako je modro odreagirati, da čustva ne pokrijejo našega sebstva (»selfa«),
- znali poiskati najboljšo idejo pri sogovorniku in s tem skupno rešitev, ki je več kot kompromis,
- vzpostavili spoštovanje in zaupanje,
- lahko postali bolj proaktivni, saj aktivno poslušanje prinaša sinergijske učinke,
- delovali bolj zdravo, odgovorno do sodelavcev, vodij in strank.
Način izvajanja
Pri izvedbi se ves čas prepletata teorija in praksa. Tekom vsake pedagoške ure so udeleženci aktivni vsaj 20 minut. Teorija je predstavljena v navezavi na podjetje, v katerem delavnica poteka. Za ponazoritev posameznih primerov se uporablja tudi didaktične filme.
JAZ ZMAGAM, TI ZMAGAŠ
Asertivno vodenje pri reševanju konfliktov
Vsebina programa
1. Konfliktne situacije:
- tipi vedenj v komunikaciji,
- čustva in izražanje le-teh,
- opredelitev konfliktne situacije,
- moja samopodoba pri reševanju konfliktnih situacij,
- sprejetje kritike – vpogled vase.
2. Asertivnost:
- opredelitev asertivnosti,
- čustvena inteligenca in asertivnost,
- razlike v asertivnosti med spoloma,
- asertiven besednjak.
3. Asertivno reševanje konfliktnih situacij:
- kako primerno odgovoriti na kritiko – asertivno zagovarjanje lastnega mnenja,
- zaupanje vase + drugačna komunikacija = ključ do asertivnosti.
4. Praktične vaje:
- situacija win-win – jaz zmagam, ti zmagaš,
- asertivno reševanje konkretnih primerov,
- tehnike, s katerimi lahko preprečimo konflikt: aktivno poslušanje, pokvarjena plošča, notranji dialog itd.,
- igra vlog.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim, starim nad 45 let – proizvodnim delavcem, delavcem v delavnicah, referentom na javnih mestih, ki so dnevno v stiku z mnogimi ljudmi, ter tistim, ki jim primanjkuje znanja ali izkušenj s področja reševanja konfliktov.
Cilji programa
- Osvojiti konstruktivno reševanje konfliktov z uporabo asertivnih tehnik,
- naučiti se odzvati na kritiko,
- naučiti se ravnati s čustvi, tudi v neprijetnih situacijah,
- spoznati, kako graditi dobro samopodobo in zakaj je dobra samopodoba ključ do asertivnosti ter dobrih medosebnih odnosov,
- spoznati tehnike, s katerimi lahko konflikt preprečimo,
- ozavestiti, da imajo tudi drugi svoje mnenje in svoj prav,
- naučiti se primerno odzivati na različne tipe ljudi.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- konstruktivno rešili konflikt na asertiven način,
- uporabili ustrezne tehnike za preprečitev konflikta,
- se znali ustrezno odzvati na kritiko,
- upravljali s svojimi čustvi v neprijetnih situacijah,
- gradili dobro samopodobo, ki je pogoj za uspešno funkcioniranje v medosebnih odnosih,
- znali zgraditi dobre, izpolnjujoče medosebne odnose.
Način izvajanja
Program je kombinacija predavanja in praktičnega dela, ki poteka glavnino časa. Pri praktičnem delu udeleženci delajo v manjših skupinah, dvojicah ali individualno. Poudarek je na konkretnih primerih iz prakse in igrah vlog, preko katerih spoznajo uporabne tehnike, ki se jih lahko poslužujejo pri svojem delu.
POVEJ TAKO, DA NE BO PREHUDO
Posredovanje neprijetne povratne informacije
Vsebina programa
1. Vpliv našega vedênja na druge:
- kako z različnimi načini komunikacije vplivamo na odziv drugih,
- drugih ne moremo spremeniti, lahko pa spremenimo svoje vedenje, da dobimo različen odziv,
- komunikacija kot dvosmerni proces.
2. Vzroki, zaradi katerih nas drugi ne upoštevajo:
- nejasni dogovori,
- neustrezen način komunikacije,
- poslušamo, vendar ne slišimo sogovornika,
- mislimo, da spreminjamo način komunikacije, v bistvu pa ostaja nespremenjen.
3. Tehnike podajanja povratne informacije:
Sistemska povratna informacija:
- naučiti se biti radoveden,
- podajanje povratne informacije preko vprašanj,
- kako jasno definirati problem,
- iskanje rešitev,
- dogovori za v prihodnje,
- jasno opredeljene sankcije.
Semafor tehnika:
- kako podati povratno informacijo, kadar nimamo veliko časa za pripravo,
- kako podati povratno informacijo, kadar mora biti nekoliko bolj nežna.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem, ki rešujejo konfliktne situacije
in uravnavajo medosebne odnose v delovnem okolju. Direktorjem, kadrovikom, svetovalcem in vodjem skupin ter oddelkov, ki ocenjujejo delo zaposlenih, ter vsem ostalim zaposlenim, ki veliko delajo z ljudmi (strankami, sodelavci …).
Cilji programa
- Razumeti, kako s svojim vedenjem vplivamo na druge,
- razumeti, da je komunikacija dvosmerni proces,
- razumeti, zakaj se nam pri vodenju določeni upirajo in/ali ne naredijo stvari, če jih izrecno ne naročimo ipd.,
- seznaniti se s sistemsko tehniko podajanja povratne informacije,
- razumeti pomen in prednost vprašanj pri podajanju povratne informacije,
- naučiti se tehnike za zelo direktno podajanje neprijetne povratne informacije.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- vedeli, katera konkretna vprašanja uporabiti pri podajanju (neprijetne) povratne informacije,
- vedeli, v kakšnem vrstnem redu postavljati vprašanja, da bo komunikacija potekala najbolj učinkovito,
- lažje obvladali težavne, neposlušne in/ali konfliktne zaposlene.
Način izvajanja
Izvedba programa je praktično naravnana. Program je interaktivno usmerjen, udeleženci programa pa se aktivno učijo skozi vaje, s pomočjo primerov iz prakse, z delom v parih …
Na začetku delavnice se na kratko predstavi teorija, ki je temelj za nadaljnje delo. V nadaljevanju se dela na konkretnih primerih, pri katerih se udeležence spodbuja, da izpostavijo tudi lastne primere, ki se jih bo skupaj reševalo. Prav tako se udeležence vodi k razpravi, teži pa tudi k temu, da zares razumejo različne tehnike, da jih bodo lahko uporabljali v praksi.
KAKO REČI NE (IN PREŽIVETI)
Komuniciranje s samozavestjo in postavljanjem meja
Vsebina programa
1. Kaj pomeni NE
2. Kakšne oblike zavrnitev poznamo
3. Kakšne oblike zavrnitev poznamo v poslovnem svetu
4. Kdaj imamo težave s to besedo
5. Kaj so strahovi za besedo NE in kako se z njimi soočiti
6. Kako si postaviti prioritete
7. Kako spoznati lastno vrednost
8. Kako odločno in samozavestno reči NE ter ne prizadeti drugih
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki so po naravi takšni, da radi pomagajo in si s tem nakopljejo stres in občutke nelagodja, so nezadovoljni in vplivajo negativno na delovno okolje; vsem, ki sami sebe onemogočajo s tem, da postavljajo prioritete drugih pred svoje, in zato morda celo zaostajajo s svojim delom; vsem, ki se zavedajo, da imajo težavo sprejeti oz. slišati zavrnitev in se nanjo preburno odzovejo.
Cilji programa
- Pridobiti podroben vpogled v dejavnike, ki so povezani z besedo NE oz. zavrnitvijo,
- razbiti nekoristna prepričanja,
- razumeti pozitivne plati zavrnitve za vse udeležence,
- pomagati doseči stopnjo samozavesti, da vsak lahko razpolaga s svojim časom, energijo, denarjem ali čemerkoli, kar je njegovo, ter ga opolnomočiti za uporabo teh orodij v obdobju po delavnici,
- ozavestiti, da se v vsakem od nas skriva neizmeren pogum (def. Brene Brown),
- spoznati tehnike implementacije preobražanja vzorcev,
- prepoznati lastne omejujoče vzorce v odnosu do drugih in njihovo preobrazbo implementirati v aktivnosti po delavnici,
- spoznati, kako avtomatizirati proces odločanja za besedo NE oz. kako hitro in jasno odločanje spremeniti v navado.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali reči NE samozavestno in pomirjeno, torej brez slabe vesti
- znali vljudno zavrniti karkoli,
- razumeli, kako postavljati osebne meje,
- znali hitro in jasno odločanje spremeniti v navado,
- razumeli, kako sprejeti zavrnitev drugih,
- uporabljali tehnike implementacije preobražanja vzorcev in druga orodja, ki jih bodo spoznali med programom.
Način izvajanja
Program je sestavljen iz naslednjih metod in pristopov: igre vlog, delavnice, dela v parih in timske analize z elementi evolucijskega, GROW- in NLP-coachinga.
Dodana vrednost: Program se po želji izvaja ob pomoči psov (izučenih za izvajanje tovrstnega programa), s čimer se omogoči še intenzivnejša izkušnja usvajanja vsebin. Pri programu so uporabljeni tudi pripomočki za t. i. delo na tleh (Bodenarbeit).
ZNATI KOMUNICIRATI = POGOJ ZA USPEŠNO DELO
Sporazumevanje delovne skupine v proizvodnji
Vsebina programa
1. Pogoji za dobro komunikacijo
2. Kako sporočam, kako me vidijo in razumejo drugi
3. Vizualizacija kot komunikacija
4. Povratne informacije, moč besednjaka in govorica telesa
5. Tehnika vprašanj
6. Komunikacija v proizvodni skupini
7. Vloga in pomen sestankov
8. Kako sporočati slabo novico
9. Največje napake pri komuniciranju
10. Aktivno in pasivno poslušanje
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem, organizatorjem dela, vsem vodjem oddelkov in tudi neposrednim delavcem v proizvodnji; vsem, ki želijo izboljšati komunikacijo in tako potek ter učinkovitost dela v delovni skupini v proizvodnji.
Cilji programa
- Spoznati koncept komunikacijskega cikla,
- razumeti pomen vključenosti v komunikacijski krog oz. cikel, ki daje ljudem občutek pomembnosti in posledično motiviranosti,
- spoznati vplive komunikacije na rezultate dela v proizvodnji,
- spoznati vplive komunikacije na medsebojne odnose,
- izboljšati veščine komuniciranja v proizvodnji in medsebojno sporazumevanje,
- zmanjšati nesporazume zaradi napak v komunikaciji,
- prepoznati lastne napake v komunikaciji,
- odpraviti lastne napake v komunikaciji.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- učinkoviteje sporočali oz. komunicirali v proizvodni skupini,
- zaznali, če je sogovornik razumel posredovano sporočilo, in se na to primerno odzvali,
- podajali pravilne informacije,
- znali povedati slabo novico na pravi način,
- znali bolje aktivno poslušati,
- znali s primerno komunikacijo motivirati.
Način izvajanja
Program se izvaja v obliki delavnice, ki je mnogo učinkovitejša metoda učenja kot samo poslušanje. Poleg pridobljenega teoretičnega znanja udeleženci pridobijo tudi praktične izkušnje, saj bodo obravnavali svoje primere (pridobitev veščin).
Uporabljena bo metoda »okrogle mize«, na kateri bodo obravnavane situacije udeležencev, kjer se izmenjavajo izkušnje, primeri dobre prakse in mnenja. To je dodana vrednost programa, saj pridobijo boljše poznavanje drugih procesov in drugačnih vidikov.
KONFLIKTI SO PRILOŽNOST
Strategije in metode reševanja konfliktov
Vsebina programa
1. Konflikt pod drobnogledom:
- kaj je konflikt in kako ga prepoznamo,
- vzroki, sprožilci in vzdrževalci konfliktov,
- življenjski cikel konflikta,
- so konflikti koristni ali ne,
- kaj se zgodi, če konflikta ne rešimo,
- odzivi na konflikt: destruktivna in konstruktivna vedenja.
2. Reševanje konfliktov:
- pet strategij reševanja konflikta: prevlada, izogibanje, prilagoditev, sodelovanje ali kompromis,
- kdaj uporabiti posamezno strategijo,
- metoda reševanja konflikta v 4 korakih,
- ko sodelovanje ni mogoče …
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodjem in ostalim zaposlenim, ki vstopajo v odnose s svojimi sodelavci, kupci in poslovnimi partnerji.
Cilji programa
- Razumeti konflikte in spoznati življenjski cikel konflikta,
- naučiti se upravljati konflikte, da so tvorni (ne uničujoči), in spoznati, kaj se zgodi, če konflikta ne rešimo,
- spoznati različne strategije reševanja konfliktov,
- naučiti se metode reševanja konflikta, ki jo lahko kadarkoli »potegnemo iz žepa«,
- naučiti se izbrati najustreznejšo strategijo reševanja konflikta glede na situacijo.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznali želena vedenja, ki prispevajo k rešitvi konflikta (so konstruktivna),
- prepoznali vsakdanja vedenja, ki konflikt poglabljajo (so destruktivna),
- razumeli, zakaj izogibanje konfliktom ni prava strategija,
- spoznali, kaj vse lahko sproži konflikt,
- prepoznali svoje sprožilce konflikta,
- znali stopiti v čevlje drugega,
- razvijali drugačne poglede na situacijo in empatije,
- razvili svoj stil reševanja konfliktov,
- uporabili enostavno metodo reševanja konfliktov vseh vrst.
Način izvajanja
Izvedba je interaktivna in vključuje diskusije, samoanalizo, vaje. Udeleženci so vabljeni k aktivni udeležbi in razmišljanju, kar vodi do osebnih uvidov in k iskanju konkretnih rešitev. Z njihovo pomočjo se ustvari temelj za pozitivno rast vsakega posameznika.
Izvajalka znanje prenaša z metodami možganom prijaznega učenja, nagovarja udeležence z različnimi učnimi potrebami in stili, zato da vsebine lažje razumejo in se učijo hitreje. Z vajami se učijo tudi izkustveno.
MEDKULTURNI DIALOG
Pot do globalnih konkurenčnih prednosti
Vsebina programa
1. Opredelitev kulture
2. Odnos med kulturo in vedenjem
3. Analiziranje kulture (kategorizacija, asociacije, pričakovanja, prepričanja, norme, vloge, pravila, samoopredelitev, ideali in vrednote)
4. Pristopi k preučevanju kulture:
- Hofstedejeva opredelitev kulture,
- Trompenaarjeve razsežnosti kulture,
- Hallov pristop,
- Kluckhohnove in Strodtbeckove razlike v vrednotah,
- uporaba metafor za označitev kulture.
5. Povezanost kulture z vedenjem zaposlenih v organizaciji:
- razlike v kulturi in motivacija,
- vpliv kulture na komuniciranje,
- vpliv kulture na reševanje konfliktov,
- delovni timi v različnih kulturah,
- vodenje in različne kulture,
- vpliv kulture na organizacijsko strukturo,
- kultura in organizacijske spremembe,
- kultura in učenje.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem, prodajnemu osebju, vodjem projektov, zaposlenim v marketingu, tehnologom in tehničnemu osebju; vsem zaposlenim, ki imajo stik s tujimi kulturami v organizaciji ali skozi poslovne stike; ter zaposlenim, ki bodo v prihodnje delali v tujini.
Cilji programa
- Ozavestiti, da se posamezniki razlikujemo tudi z vidika nacionalne kulture, ki zaznamuje naš način razmišljanja, delovanja, komuniciranja itd.,
- seznaniti se z značilnostmi različnih skupin kultur,
- spoznati, kako delovati v delovnih timih različnih kultur,
- spoznati načine vodenja in motiviranja posameznikov različnih kultur,
- spoznati načine, kako z predstavniki različnih kultur komunicirati in sodelovati, da dosežemo zastavljene cilje.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- okrepili zavedanje, da medkulturne razlike vplivajo na komunikacijo in posledično tudi na pogajanja in medsebojne odnose,
- preprečili, da bi razlike jemali osebno in predčasno sodili o drugih,
- zaradi osvojenih pristopov zmanjšali frustracije pri komuniciranju z ljudmi, ki komunicirajo na načine, ki se razlikujejo od naših,
- izboljšali sposobnosti prilagajanja, tako da bo medkulturna komunikacija pozitivna izkušnja za vse vpletene,
- znali komunicirati in sodelovati s predstavniki različnih kultur in tako hitreje dosegali zastavljene delovne cilje.
Način izvajanja
V teoretičnem delu programa se prepletajo različne metode: predavanje, razprave, študije primerov, igre vlog, individualno delo in delo v manjših skupinah, kar zahteva aktivno vlogo udeležencev, ki s skupino delijo individualne in skupinske ugotovitve, mnenja, predloge itd.
V praktičnem delu programa se v praksi preizkusi komuniciranje, vodenje in motiviranje posameznikov, ki prihajajo iz različnih kultur.
POGOVOR KOT PLES
Kako razumeti in govoriti tudi v jeziku telesa
Vsebina programa
1. Neverbalna komunikacija kot ples teles in koreografija
2. Vsi smo telo
3. Osrediščenje, vloga diha in pomen dihanja
4. Priprava na dialog
5. Govorica telesa
6. Branje nebesednih sporočil drugega
7. Iste besede – drug pomen
8. Govoriti/so-govoriti/povedati/razumeti itd.
9. Telo kot metafora in kaj ima komunikacija s tem
10. Učimo se od umetnosti: z metaforami do učinkovitih premikov in ustvarjalnega sodelovanja (v komunikaciji in akciji)
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem, ki so v podjetjih v stiku z ljudmi in je njihovo delo, izpeljava projektov ali doseganje ciljev odvisno od dobre komunikacije.
Cilji programa
- Ustvariti tok pogovora s pomočjo giba, gibanja in plesa,
- opazovati neverbalno govorico sogovornika in ponuditi ustrezen telesni odziv,
- razumeti sogovornikov vzporedni nebesedni dialog,
- spoznati moč dobrega poslušanja in pomen tišine v dialogu,
- razviti sposobnosti branja neverbalnih sporočil v komunikaciji,
- pridobiti veščine dobrega sogovornika in občutek za vodenje konstruktivnega in ustvarjalnega dialoga do skupnih ciljev,
- izboljšati odpravljanje lastnih nelagodnih trenutkov v komunikaciji.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- pri komunikaciji si pomagali z uporabljanjem zaznavanja in branja »za besedami«,
- učinkoviteje brali neverbalno telesno govorico in znali ponuditi ustrezen telesni odziv,
- znali poslušati oz. prepoznavali moč tišine v dialogu s sogovornikom,
- uporabljali veščine dobrega sogovornika in konstruktivno komunicirali,
- upoštevali dejstvo, da kvalitete dobrega sogovornika temeljijo na odličnosti posameznika.
Način izvajanja
Program vključuje izkustveno in doživljajsko učenje s pomočjo umetnosti in intermodalnih ter multisenzornih pristopov (uporaba različnih umetniških področij za vzpodbudo, npr. glasbe, vizualnih umetnosti itd.). Aktivno sodelovanje udeležencev in praktično delo se izmenjujeta s predavanjem in posredovanjem tehnik (nevrolingvistika, mediacija). Delo je zasnovano na aktivnem sodelovanju posameznika v skupinski dinamiki, vzpodbujeni z glasbo, gibanjem, delu s telesom (embodiment, body work ali/in somatika). Udeleženci delajo individualno, v parih, v manjših skupinah in skupini kot celoti.
SUVERENO V SREDIŠČU POZORNOSTI
Odpravljanje blokad pri komunikaciji in javnih nastopih
Vsebina programa
1. Povezovanje skupine v celoto in sproščanje
2. Spoznavanje sebe in svojega delovanje v komunikaciji in javnem nastopanju:
- izkustvena vaja »rebirthing« (ponovno rojstvo),
- spodbujanje kreativnosti udeležencev skozi izkustveno vajo,
- izražanje spominov skozi umetnost,
- odkrivanje nastalih blokad, zavednih in nezavednih,
- sproščanje napetosti blokad.
3. Spoznavanje svojih strahov v komunikaciji in javnem nastopanju:
- izkustvena vaja »strah«,
- uporaba tehnike »art terapije«,
- izražanje skozi umetnost,
- individualno soočanje s strahom,
- kako strah posameznega udeleženca blokira njegovo komunikacijo ali javni nastop,
- kaj strah sporoča.
4. Izboljšanje komunikacije in javnega nastopa v prihodnosti:
- refleksija vsakega posameznika v skupini,
- glavno sporočilo posameznikovih blokad in strahu skozi obe doživljajski vaji,
- kaj sem se naučil od samega sebe skozi vaji,
- načrt sprememb v delovanju posameznika v prihodnosti.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem, ki pogosto komunicirajo in sodelujejo z ostalimi sodelavci (npr. direktorji, managerji, vodjami skupin in oddelkov). Program je namenjen tudi vsem tistim zaposlenim, ki skrbijo za predstavitve ali promocijo podjetja na konferencah, sejmih in drugih dogodkih. Zlasti primeren je za tiste zaposlene, ki se nastopanja bojijo oziroma so v preteklosti imeli s komuniciranjem in nastopanjem slabe izkušnje.
Cilji programa
- Pridobiti nova znanja, ki bodo omogočala dvig kakovosti komunikacije in javnih nastopov,
- ozavestiti svoje blokade in vzroke, zaradi katerih so nastale,
- okrepiti možnost nadgradnje delovanja v komunikaciji in nastopih,
- stimulirati uporabo drugačnih pristopov za odkrivanje blokad in potencialov ter s tem povečati možnost za razvoj osebnostnih lastnosti zaposlenih,
- razširiti uporabo pristopov, ki vodijo do boljše komunikacije v podjetju, pri predstavitvah in javnih nastopih.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- izboljšali komunikacijo pri predstavitvah in javnih nastopih,
- znali dvigniti svojo samozavest,
- spremenili vzorce, ki jih ovirajo pri suvereni komunikaciji in javnih nastopih.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se neprestano prepletata teorija in praksa. Udeleženci so tudi med predavanjem aktivni in neprestano vključeni v diskusijo na določeno tematiko. Udeleženci so aktivno udeleženi tudi v doživljajskih vajah, v delu v skupini in individualnem delu. Z doživljajsko vajo »rebirthing« udeleženci odkrivajo blokade in potenciale, z doživljajsko vajo »strah v komunikaciji« pa s pomočjo umetnosti ugotavljajo, kaj je ključno sporočilo njihovega strahu v komunikaciji.
STE OLIKANI IN SKRBNO ZLIKANI?
Poslovni bonton za uspešen odnos s strankami
Vsebina programa
1. Poslovni bonton oblačenja glede na vrsto podjetja in delovno mesto:
- delovna oblačila (dnevna neformalna in formalna poslovna oblačila, obleka in avtoriteta, neprimerna oblačila, obleka kot simbol poklica),
- večerna obleka in svečana obleka (smoking, frak, temna obleka, jutranje oblačilo, na gledališki ali operni prireditvi),
- ženska oblačila (telo ni številka temveč oblika, barve, kostimi, suknjiči, bluze, hlače, obleke, plašči, dodatki, ličila, dišave),
- moška oblačila (obleka, suknjiči, srajce, plašči, zimske »jakne«, dodatki),
- posebne priložnosti,
- kodeks oblačenja,
- izdelava kodeksa oblačenja za primer nekega podjetja (čevlji, rute, torbe, dežniki, klobuki …).
2. Rokovanje in bližina sogovornika ob različnih poslovnih priložnostih:
- ob prihodu na sestanek,
- v poslovni zgradbi,
- v avli,
- na ulici z rokavicami.
3. Poslovni bonton in odnosi do sodelavcev:
- prijaznost, pripadnost in spoštovanje,
- celostna podoba podjetij in zaposlenih.
4. Urejenost poslovnih in delovnih prostorov (obešanje slik)
5. Priprave in izvedbe poslovnih sestankov:
- izbira prostora,
- vabilo,
- potek sestanka,
- sedežni red,
- postrežba.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki so v stiku s konkurenti in pomembnimi odločitvami za podjetje; vsem vodjem ali vodjem timov, tudi vodjem obratov ipd., torej tudi tistim, ki so del nižjega managementa, kjer je veliko stika z ljudmi in sodelovanja z drugimi poslovnimi partnerji; oz. vsem, ki se želijo naučiti pravilnega poslovnega bontona ter se tako izogniti nerodnim oz. neprijetnim situacijam.
Cilji programa
- Spoznati različna področja poslovnega bontona (oblačenje, odnos s strankami in sodelavci, urejenost poslovnih prostorov, poslovni bonton na sestanku itd.),
- prepoznati pomembnost poslovnega bontona kot dejavnika, ki vpliva na uspeh podjetja,
- pogovoriti se o dozdajšnjem delovanju in vključiti nasvete oz. dobrodošlo znanje o poslovnem bontonu,
- na zaposlene nemoteče prenesti pravilni poslovni bonton,
- doseči samodisciplino pri zaposlenih in tudi vodstvenem kadru glede poslovnega bontona.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali upoštevati kodeks pravilnega poslovnega oblačenja,
- vedeli, kako nastopati in se urediti za posamezno vrsto dogodka (sestanki, sejmi, avla, okrogla miza za TV …),
- se znali pravilno rokovati (kdaj je dopustno v rokavicah, kakšnih glede na letni čas; kako se pozdravimo, kdo komu ponudi roko, če jo sprejmemo ali ne …),
- znali pravilno nagovoriti sogovornika (barva glasu, nazivi – mag., dr., prof. …),
- vedeli, kako po bontonu poslušati in nagovarjati sogovornika,
- učinkovito in nevsiljivo vodili dialog s sogovornikom,
- znali urediti poslovni prostor za vsakdanji potek dela, sestanke,
- uspešno uporabljali poslovni bonton do strank, poslovnih partnerjev.
Način izvajanja
Program je aktivno in interaktivno zastavljen, v njem pa se ves čas prepletata teorija in praksa. Teorija se obravnava v navezavi na podjetje, za katero se program izvaja. V vsaki pedagoški uri so udeleženci aktivni vsaj 20 minut, predvsem preko vprašanj, ki jih postavlja izvajalka in tako vključuje izkušnje udeležencev, preko individualnega in skupinskega dela. Uporabljeno je tudi dopolnilno gradivo s praktičnimi primeri.
OD PRVEGA VTISA DO ZADNJE BESEDE
Priprave na prepričljiv javni nastop
Vsebina programa
1. Učinkovito javno nastopanje:
- abeceda uspešnega javnega nastopanja,
- učinkovita javna komunikacija,
- odličen prvi vtis,
- govorica telesa in javni nastop,
- pomen neverbalne komunikacije.
2. Priprava na javni nastop:
- kakovostna priprava na javni nastop,
- tehnike za odločno artikulacijo govora,
- tehnike dihanja za preprečevanje treme,
- vsebinska priprava na javni nastop,
- tehnična in logistična priprava na javni nastop.
3. Različne vrste javnega nastopanja:
- nastop na kolegiju, pred sodelavci,
- nastop na predavanju ali seminarju,
- nastop pred kamero,
- nastop na radiu,
- nastop v tiskanih in elektronskih medijih.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: direktorjem, vodstvenim in vodilnim kadrom v podjetjih.
Cilji programa
- Pripraviti udeležence za suveren javni nastop v različnih situacijah/medijih,
- pomagati udeležencem pri premagovanju treme pred javnim nastopanjem,
- naučiti se, kako narediti dober vtis, nastopiti pred kamero,
- naučiti se tehnik dobre artikulacije govora,
- spoznati, kako se pripravimo na javni nastop.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- suvereno javno nastopali v različnih situacijah/medijih,
- s tehnikami dihanja uspešno premagali tremo pred javnim nastopanjem,
- naredili dober vtis pri javnem nastopanju,
- se dobro pripravili na javni nastop,
- dobro artikulirali govorico.
Način izvajanja
Program je kombinacija teoretičnega (predavanje) in praktičnega dela, kjer se predpostavlja aktivno sodelovanje udeležencev. Pri praktičnem delu bodo uporabljene različne metode -igre vlog, diskusija, delo v skupinah in parih – s ciljem izkustvenega učenja.
PREPRIČAJ S KREATIVNOSTJO
S kreativno predstavitvijo do konkurenčne prednosti
Vsebina programa
1. Kreativna komunikacija:
- kaj je kreativna komunikacija,
- značilnosti kreativne komunikacije.
2. Avtentičnost:
- kaj je avtentičen nastop,
- kako avtentičnost poiskati v sebi.
3. Kreacija predstavitev:
- pomen osebne zgodbe v predstavitvah,
- pregled pogostih vsebinskih in strukturnih napak v predstavitvah in nastopih,
- postavitev pravilne strukture predstavitve,
- rdeča nit predstavitve.
4. Kreacija vsebinske predstavitve od začetka do konca skozi kreativni proces
5. Pripomočki pri predstavitvah:
- možni dodatni materiali,
- vpliv barv.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodilnim in vodstvenim delavcem (npr. direktorji, kadroviki, managerji, vodje skupin in oddelkov), ki želijo s svojimi predstavitvami in nastopi izstopati in navdušiti ter na ta način zadržati pozornost poslušalcev. Program je namenjen tudi vsem tistim zaposlenim, ki skrbijo za predstavitve ali promocijo podjetja na konferencah, sejmih in drugih dogodkih.
Cilji programa
- Pridobiti nova znanja, s katerimi bodo zaposleni izboljšali kakovost predstavitev,
- seznaniti se z avtentičnostjo in njeno uporabo pri predstavitvah,
- povečati uporabo osebne zgodbe podjetja v predstavitvah,
- okrepiti samozavest zaposlenih pri snovanju predstavitve,
- stimulirati uporabo unikatnih načinov priprave predstavitve,
- povečati uporabo rdeče niti v predstavitvah.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali izkoristiti svojo kreativnost in avtentičnost sebi v prid,
- s kreativno predstavitvijo znali zadržati pozornost poslušalcev in bili slišani,
- uporabljali unikatne načine priprave predstavitve,
- znali ločiti pomembno od balasta pri predstavitvah.
Način izvajanja
Pri izvedbi programa se prepletata teorija in praksa. Udeleženci so tudi med predavanjem aktivni in neprestano vključeni v diskusijo na določeno tematiko. Udeleženci bodo aktivno vključeni v snovanje svoje osnove za predstavitev, ki jo bodo lahko naknadno dogradili sami. V parih in skupinah bodo pregledovali predstavitve ter si izmenjevali mnenja in predloge za morebitna izboljšanja. Udeleženci bodo vključeni tudi v doživljajsko vajo “Pike in linije”, ki bo v pomoč pri kreaciji avtentične predstavitve.
KAKO V KONFLIKTIH BRUSIMO DIAMANTE
Strategije za preživetje s težavnejšimi sogovorniki
Vsebina programa
1. Komunikacija s težavnejšimi sogovorniki:
- kako povečamo svoj vpliv z besedo,
- kako povečamo svoj vpliv z glasom,
- kako povečamo svoj vpliv z neverbalno govorico.
2. Komunikacija v konfliktnih situacijah:
- »jaz« sporočila v konfliktnih situacijah,
- kako obvladujemo težavnejše sogovornike,
- 6 strategij, kako umiriti besno stranko ali sodelavca.
3. Komunikacija pri reševanju reklamacij:
- reklamacija – vaša nočna mora ali priložnost,
- kako ohraniti ugled podjetja, če ima stranka prav,
- reševanje praktičnih primerov reklamacij,
- 6 vodil za pripravo učinkovitega odgovora na reklamacijo in pritožbo.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim, ki: vsak dan komunicirajo s strankami; se srečujejo z osebnimi, telefonskimi ali pisnimi reklamacijami; se soočajo s konfliktnimi situacijami.
Cilji programa
- Spoznati, kako lahko povečamo svoj vpliv z besedo, glasom in neverbalno govorico,
- spoznati in izbrati ustrezno strategijo odzivanja glede na naravo konfliktne situacije,
- pridobiti veščine, s katerimi bomo tudi strankam in drugim sogovornikom pomagali, da spremenijo vedenje in komunikacijo v bolj konstruktivno,
- zmanjšati porabo časa za obvladovanje konfliktov,
- zmanjšati porabo časa za reševanje reklamacij.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- povečali svoj vpliv z besedo, glasom in neverbalno govorico,
- uspešneje reševali konflikte z uporabo “jaz” stavkov in osebnega vpliva,
- pomirili jezno stranko ali sodelavca,
- se ustrezno odzvali na telefonske ali osebne reklamacije,
- napisali dober odgovor na zahtevno reklamacijo,
- se ustrezno odzvali, kadar imajo stranke prav, in pri tem ohranili ugled podjetja.
Način izvajanja
Program ima polovico časa namenjenega praktičnemu delu, kjer udeleženci sodelujejo individualno ali v skupinah. Pogledajo si primer težje konfliktne situacije – telefonske oz. osebne reklamacije, kjer je potrebno uporabiti eno ali več strategij za učinkovito pomiritev situacije. Strategije utrdijo z igrami vlog, kjer analizirajo izbor strategij. Udeleženci dobijo na konkretnih primerih dopisov vodila za pisanje odgovorov na (težje) reklamacije, seznanijo pa se tudi s primernimi in neprimernimi odgovori na reklamacije.
PREPRIČATI NA SESTANKU
Komunikacija na poslovnem srečanju
Vsebina programa
1. Komunikacija na sestanku:
- kako vemo, kdaj je komunikacija učinkovita in kdaj ne,
- kongruenca – ključ do prepričljivosti,
- prepoznavanje vedenja odprtosti/zaprtosti,
- kako sogovorniku pomagamo, da se sprosti in odpre.
2. Prvi vtis:
- kaj se zgodi ob prvem stiku,
- kako naredimo odličen prvi vtis.
3. Kako začeti sestanek, da bodo prvi stavki res pravi
4. Organizacija vsebine:
- ljudje različno sprejemamo, organiziramo in pomnimo informacije,
- predstavitev svoje vsebine na način, ki bo zadovoljil potrebe vsakega sogovornika,
- 4MAT model za organiziranje vsebine.
5. Vaje
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodjem, sodelavcem v prodaji, nabavi, kadrovski službi in drugih podpornih službah; vsem zaposlenim, ki komunikacije ne želijo prepuščati naključju, in tistim, katerih naloga je predstavljati nove ideje, produkte ali storitve, strategije, koncepte, uvajati spremembe.
Cilji programa
- Spoznati, kdaj je komunikacija na sestanku učinkovita in kdaj ne ter kako jo do tja pripeljati,
- naučiti se, kako ustvariti odličen prvi vtis,
- izboljšati priprave na sestanke, da bodo ti uspešnejši,
- pridobiti umirjenost in samozavest za vodenje sestankov,
- osvojiti komunikacijske in psihološke trike, ki jih uporabljajo uspešni in učinkoviti ljudje na srečanjih vseh vrst.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- učinkovito, samozavestno in prepričljivo komunicirali,
- pridobili naklonjenost in sodelovanje ljudi,
- ustvarili odličen prvi vtis,
- začeli sestanek tako, da boste med udeleženci vzbudili zanimanje in njihove možgane pripravili na sprejemanje informacij,
- znali učinkovito predstaviti vsebino, da boste nagovorili različne tipe ljudi in podali odgovore na vprašanja, še preden so zastavljena.
Način izvajanja
Izobraževanje je sestavljeno iz interaktivnega predavanja, diskusij, samoanaliz in vaj. Izvajalka udeležence vabi k aktivni udeležbi in razmišljanju ter jih vodi do osebnih uvidov in iskanja konkretnih rešitev. S pomočjo udeležencev se ustvari temelj za pozitivno rast vsakega posameznika.
Izvajalka znanje prenaša z metodami možganom prijaznega učenja, nagovarja ljudi z različnimi učnimi potrebami in stili, zato udeleženci vsebine lažje razumejo in se učijo hitreje.
V OSRČJU KONFLIKTA
Učinkovito reševanje konfliktov s tehnikami mediacije
Vsebina programa
1. Upravljanje konfliktnih situacij:
- opredelitev konflikta in dinamike delovanja konflikta,
- upravljanje konfliktnih situacij,
- reševanje konfliktov z uporabo mediacijskih tehnik,
- uporaba neverbalne komunikacije v konfliktnih situacijah,
- kako poslušati in povzemati sogovornika ter kako zastaviti pravo vprašanje.
2. Faze mediacije za reševanje konfliktnih situacij:
- uvodna faza,
- faza raziskovanja,
- faza iskanja rešitev,
- zaključna faza.
3. Napredne komunikacijske tehnike za obvladovanje konfliktov:
- tehnika aktivnega poslušanja,
- tehnika povzemanja,
- tehnika normaliziranja,
- tehnika sklicevanja na pravila,
- tehnika razumevanja stališč in interesov,
- tehnika preokvirjanja,
- tehnika zastavljanja vprašanj,
- tehnika ločenih srečanj.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: direktorjem, vodstvenim in vodilnim kadrom v podjetjih, ki se soočajo s konfliktnimi situacijami med sodelavci in/ali s strankami.
Cilji programa
- Razumeti dinamiko delovanja konfliktov,
- predstaviti mediacijo kot eno od učinkovitih metod reševanja konfliktov v podjetjih,
- seznaniti se s fazami mediacije,
- naučiti udeležence osnovnih veščin za vodenje pogovora v konfliktnih situacijah po načelih neformalnega procesa mediacije,
- osvojiti uporabo osmih mediacijskih tehnik.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- učinkoviteje rešili konfliktne situacije,
- prepoznali dinamiko delovanja konflikta,
- znali uporabljati neverbalno komunikacijo v konfliktnih situacijah,
- znali poslušati in povzemati sogovornika,
- ob pravem času zastavili prava vprašanja,
- vodili pogovor v konfliktnih situacijah s pomočjo štirih faz mediacije,
- uporabljali sodobne mediacijske tehnike za reševanje konfliktov.
Način izvajanja
Program je kombinacija teoretičnega (predavanje) in praktičnega dela, kjer se predpostavlja aktivno sodelovanje udeležencev. Pri praktičnem delu bodo uporabljene različne metode -igre vlog, diskusija, delo v skupinah in parih – s ciljem izkustvenega učenja.
KOMUNIKACIJA V TIMU
Aktivno poslušanje in povezovanje za izboljšanje odnosov
Vsebina programa
1. Osnove uspešne komunikacije:
- kdaj je komunikacija uspešna,
- lastnosti uspešne komunikacije v timu,
- kako poteka proces uspešne komunikacije v timu,
- karakteristike posameznikov, ki v timu komunicirajo uspešno.
2. Moč pohvale in pozitivne spodbude
3. Osebno nagovarjanje sodelavca
4. Zavedanje motenj
5. Učinkovita uporaba vprašanj in pridobivanje potrebnih informacij
6. Aktivno poslušanje
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki delujejo v timu ter večinoma delajo projektno in želijo izboljšati komunikacijo; vsem tistim, pri katerih je kakovost in hitrost delovnega procesa odvisna od dobrega sodelovanja s sodelavci in ki se zavedajo, da je pozitiven odnos do dela in sodelavcev osnova za dobro delo in počutje v timu. Ustrezen je tudi v primerih, ko se ob delovnih obremenitvah kaže nekohezivnost skupine ali se ugotavlja, da posamezni člani ne kažejo pripadnosti timu.
Cilji programa
- Spoznati proces komunikacije v timu (in njegove faze),
- ozavestiti pomen pozitivne komunikacije (vzpodbuda, pohvala …) za tim in delo,
- osvojiti nove komunikacijske veščine za uspešno komunikacijo v timu,
- dodatno povezovati posameznike v timu in s tem krepiti kohezivnost skupine,
- izboljšati socialno klimo v organizaciji in povečati razumevanje med sodelavci,
- izboljšati počutje v timu in povečati storilnost.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- uspešneje in učinkoviteje komunicirali v timu,
- uporabljali učinkovite načine pridobivanja ustreznih informacij,
- se zavedali motenj, ki lahko poslabšajo komunikacijo, in se jim izogibali,
- znali pohvaliti, vzpodbuditi in vprašati sodelavca tako, da to nanj pozitivno vpliva,
- znali s komunikacijo sodelavcem izboljšati počutje v timu,
- znali s komunikacijo povečati predanost posameznika timu,
- razumeli pomen pomoči sodelavcem za uspešno delo.
Način izvajanja
Program je izrazito praktično naravnan. Udeleženci so pri izvedbi programa aktivno vključeni v učenje skozi individualno, skupinsko ali delo v parih. Prednost takšnega načina učenja je takojšnja uporaba pridobljenega znanja v praksi, kar vpliva na hiter razvoj veščin. Udeleženci se učijo tudi skozi neposredno izkušnjo in povratno sporočilo, ki ga od svojih kolegov in izvajalke prejmejo takoj po izvedbi različnih vaj.
USTVARITE DOBER STIK
S komuniciranjem do zaupanja in sodelovanja
Vsebina programa
1. Dober stik kot pogoj za učinkovito komunikacijo
2. Ravni dobrega stika
3. Spontano vs. zavestno vzpostavljanje dobrega stika
4. Ustvarjanje usklajenosti: metode kalibriranja in spremljanja sogovornika
5. Odzivanje na čustva
6. Strateško vodena komunikacija (model PRLL)
7. Elegantno prekinjanje dobrega stika
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vodjem, sodelavcem v prodaji, nabavi, kadrovski službi, komunikacijskem oddelku oz. vsem zaposlenim, ki pri svojem delu vstopajo v interakcijo z drugimi ljudmi in komunikacije ne želijo prepuščati naključju.
Cilji programa
- Razumeti pomen dobrega stika oz. ujemanja s sogovornikom za učinkovitost komunikacije,
- spoznati, kako preko besedne in nebesedne komunikacije pridobiti naklonjenost in zaupanje ljudi ter se z njimi hitreje povezati (tudi če med vami »ni kemije«),
- spoznati, kako doseči moč vplivanja na druge,
- spoznati, kako prevzeti vajeti pogovora v svoje roke in ga voditi proti zastavljenemu cilju,
- ozavestiti svojo lastno telesno govorico in se naučiti opazovati telesno govorico sogovornika,
- osvojiti različne tehnike doseganja dobrega stika,
- se naučiti strateškega vodenja pogovora proti zastavljenemu cilju,
- ozavestiti pomen ustvarjanja prijetnih občutkov na srečanjih z ljudmi in tega, da so ljudje pripravljeni sodelovati, če se počutijo prijetno.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali opazovati telesno govorico sogovornika,
- uporabljali močne tehnike vzpostavljanja ujemanja s sogovorniki, kar je pogoj za plodne dogovore,
- znali pridobiti pozornost sogovornika,
- hitreje pridobili naklonjenost in zaupanje ljudi,
- hitreje pridobili podporo in sodelovanje kolegov,
- znali voditi pogovor strateško proti zastavljenemu cilju.
Način izvajanja
Izobraževanje je sestavljeno iz interaktivnega predavanja, diskusij, samoanaliz in vaj. Izvajalka udeležence vabi k aktivni udeležbi in razmišljanju ter jih vodi do osebnih uvidov in iskanja konkretnih rešitev. S pomočjo udeležencev se ustvari temelj za pozitivno rast vsakega posameznika.
Izvajalka znanje prenaša z metodami možganom prijaznega učenja, nagovarja ljudi z različnimi učnimi potrebami in stili, zato udeleženci vsebine lažje razumejo in se učijo hitreje.
USTVARJANJE ZAUPANJA
Nevrolingvistične (NLP) tehnike poslovno in zasebno
Vsebina programa
1. Zadnja znanstvena dognanja s področja kvantne fizike in drugih področij (za lažje razumevanje delovanja nadalje predstavljenih zakonitosti)
2. S pomočjo nevrolingvističnih (NLP) in drugih tehnik udeleženci spoznajo:
- kako komunicirati, da se ustvari spoštovanje in zaupanje,
- kako z ustvarjenim zaupanjem prepričati sogovornike,
- kako preprečiti in/ali omiliti napetosti in nesoglasja,
- kako se kreativno prilagoditi vsaki komunikaciji,
- kako postaviti pravilne meje v odnosih,
- kako pridobiti na samozaupanju in se nato samozavestno sporazumevati.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: zaposlenim v podjetju na vseh delovnih mestih in položajih, ki komunicirajo s poslovnimi partnerji in se nenehno soočajo z izzivi v komunikaciji; vsem, ki morajo hitro in učinkovito ustvariti zaupanje ter prepričati sogovornika; vsem, ki so pripravljeni osebnostno rasti v dobrobit sebe in podjetja.
Cilji programa
- Spoznati pomembnost spoštljive komunikacije za ustvarjanje zaupanja,
- pridobiti kompetence za ustvarjanje zaupanja,
- spoznati, kako z ustvarjenim zaupanjem prepričati sogovornika,
- naučiti se preprečiti in/ali omiliti napetosti in nesoglasja,
- osvojiti tehnike in znanja za krepitev samozavesti za suvereno, zaupanja vredno in uspešno obvladovanje sporazumevanja,
- pridobiti večjo motivacijo in predanost,
- izboljšati razumevanje sebe in drugih ter tako prispevati k boljšim odnosom v podjetju.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- hitreje in učinkoviteje ustvarili zaupanje,
- znali z ustvarjenim zaupanjem prepričati sogovornike,
- se kreativno prilagodili vsaki komunikaciji,
- s pomočjo NLP-tehnik učinkoviteje preprečili in/ali omilili napetosti in nesoglasja,
- uporabljali NLP-tehnike za krepitev samozavesti ter tako bolj suvereno in uspešno obvladovali sporazumevanje z drugimi.
Način izvajanja
Program je pester in se izvaja s kombinacijo teoretičnega dela, samorefleksije in praktičnih vaj. S skupnimi močmi se pride do zaključkov specifičnih problematik podjetja, za katero se program izvaja. Program je video podprt in vsebuje samoizkustveni NLP-trening.
SKRIVNOST USPEŠNEGA VODJE
Povezovalna komunikacija za boljše odnose z zaposlenimi
Vsebina programa
1. Dve odgovornosti vsake komunikacije
2. Dominantna, podrejena in povezovalna komunikacija
3. Komuniciranje v pozitivnem slogu
4. Asertivno odzivanje na resnične dogodke v vašem poslovnem okolju
5. Aktivno poslušanje kot ključna veščina komunikacije
6. Prepoznajte točko preloma in ponovno prevzemite vodenje pogovora
7. Veščina zastavljanja odprtih vprašanj za učinkovitejšo komunikacijo
8. Povratne informacije in parafraziranje za boljše razumevanje
9. Vodenje razgovora – vodite, sicer boste vodeni
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem vodjem, direktorjem in zaposlenim, ki vodijo različne time in bi se radi učinkoviteje sporazumevali s svojimi zaposlenimi, izboljšali odnos z njimi ter posledično vplivali na večjo povezanost tima.
Cilji programa
- Pridobiti veščine pozitivne in povezovalne komunikacije,
- razviti veščino asertivnega odzivanja in aktivnega poslušanja tudi v stresnih trenutkih,
- pridobiti veščino zastavljanja dobrih vprašanj in doseganja večje pripravljenosti na spremembe,
- spoznati, kako kot vodja s komunikacijskimi orodji zaposlenim pomagati, da svoje vedenje in komunikacijo spremenijo v bolj konstruktivno,
- spoznati, kako kot vodja enostavneje voditi komunikacijo in graditi dobre odnose z zaposlenimi.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- znali vsak negativen stavek preoblikovati v pozitivnem ali nevtralnem slogu,
- učinkoviteje vodili vsak pogovor in vedeli, katero je tisto vprašanje za ponovno prevzemanje vodenja,
- znali zastavljati prava vprašanja, ki vodijo komunikacijo v pravo smer,
- prepoznavali razlike med zaprtimi in odprtimi vprašanji,
- znali učinkovito in asertivno izražati jasna pričakovanja v odnosu do sodelavcev.
Način izvajanja
Program polovico časa namenja praktičnemu delu, kjer udeleženci sodelujejo individualno ali v skupinah. Izvajalka uporablja simulacijo primerov, kjer udeleženci negativne stavke spreminjajo v pozitivne in vadijo asertivno odzivanje v različnih situacijah. V program je vključena tudi igra vlog, kjer se teorija takoj prenese v izkustveno učenje na praktičnih primerih. Udeleženci spoznajo primer odpovedi, kjer vodja pri pogovoru uporablja samo vprašanja.
KONFLIKT KOT TRENUTEK ODLOČITVE
Z reševanjem konfliktov do boljših odnosov in delovnih rezultatov
Vsebina programa
1. Opredelitev konfliktov:
- osnove komunikacije,
- kje se konflikti rojevajo,
- funkcionalni in disfunkcionalni konflikti.
2. Vrste konfliktov:
- konflikti ciljev,
- konflikti čustev,
- konflikti spoznanja.
3. Različni načini reševanje konfliktov:
- če ni pomemben niti cilj niti odnos – umik,
- pomemben cilj, odnos ne – prevladanje,
- pomemben odnos, cilj ne – prilagajanje,
- cilj in odnos zmerno pomembna – kompromis,
- cilj in odnos zelo pomembna – dogovarjanje.
4. Z reševanjem konfliktov do boljših odnosov in delovnih rezultatov:
- povezanost konfliktov in delovnih rezultatov,
- kaj pridobim, če rešimo konflikt.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen zaposlenim, ki se pogosto znajdejo v konfliktnih situacijah; razumejo, da je konflikt lahko tudi posledica velike želje in motivacije za delati »prav«; želijo zmanjšati število konfliktov; pri katerih je kakovost in hitrost delovnega procesa odvisna od komunikacije s sodelavci.
Cilji programa
- Seznaniti se s procesom komunikacije in nastajanja konfliktov,
- spoznati različne vrste konfliktov ter različne načine reševanja konfliktov,
- spoznati, kdaj so lahko konflikti koristni za posameznika in delovno okolje,
- ozavestiti hotenja in delovni proces ostalih sodelavcev ter tako povečati razumevanje sodelavcev,
- izboljšati delovne rezultate in timsko delo.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- razumeli proces komunikacije,
- razumeli vzroke konfliktnih situacij,
- uporabili ustrezen način reševanja konflikta glede na pomembnost (ali odnos ali cilj ali oboje),
- poskrbeli, da konflikt ne postane disfunkcionalen,
- razumeli in po možnosti upoštevali interese sodelavcev,
- z ustreznim reševanjem konfliktov izboljšali odnose med sodelavci in pripevali k boljšim poslovnim rezultatom.
Način izvajanja
Izvedba programa je zasnovana tako, da je četrtina predavanje, ostalo je praktična delavnica. Udeleženci so aktivno vključeni v pogovor, preko katerega jih predavateljica usmerja, da pridejo do zaključkov oziroma rešitev. Delo poteka individualno, skupinsko ali v parih, učijo se skozi neposredno izkušnjo in povratno sporočilo, ki ga od ostalih udeležencev in predavateljice prejmejo takoj po izvedbi različnih vaj.
TUJCI SO MED NAMI
Spoznavanje drugih kultur in preseganje predsodkov
Vsebina programa
1. Živimo v multikulturnem okolju in kaj to pomeni
2. Večvredno, manjvredno ali enako
3. Kako preseči predsodke, stereotipe, etnocentrizem
4. Kako vzpostaviti zaupanje in preseči jezikovne ovire
5. Primerni načini komunikacije
6. Praktične vaje
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem izobraževalcem v podjetjih, ki delajo s pripadniki drugih kultur; vsem vodjem, ki delajo z ranljivimi ciljnimi skupinami; vsem skupinam zaposlenih, ki delajo v multikulturnem okolju in bi radi izboljšali medkulturni dialog ter vzpostavili sodelovanje.
Cilji programa
- Razviti sposobnost prepoznavanja in razumevanja drugačnosti, ki izhaja iz medkulturnih razlik,
- razviti sposobnost učinkovitega komuniciranja, dela in sobivanja z ljudmi drugih kultur,
- omiliti ali odpraviti stereotipe in predsodke pri reševanju problemov in odločanju v kulturno raznolikih okoljih,
- razumeti človeško dinamiko v kulturno raznolikem prostoru,
- izboljšati lastne kompetence in spretnosti v medkulturnem komuniciranju z uporabo tako besedne kot tudi nebesedne komunikacije.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- prepoznavali drugačnost, ki izhaja iz medkulturnih razlik, in jo razumeli ter spoštovali,
- prepoznali morebitne lastne predsodke in stereotipe pri medkulturni komunikaciji in jih premostili,
- znali vzpostaviti stik s pripadnikom druge kulture,
- lažje razumeli neverbalno govorico pripadnikov drugih kultur,
- znali ustrezno poslušati, slišati in govoriti s pripadnikom druge kulture.
Način izvajanja
Program je zasnovan teoretično in praktično, omenjena pristopa pa se ves čas prepletata. Manj kot polovica časa je namenjena predavanju, prevladujejo individualno delo, delo v dvojicah in delo v manjših skupinah. Poudarek je na aktivaciji udeležencev s praktičnim delom na konkretnih primerih.
6 NAČINOV SPORAZUMEVANJA
Kako pridobiti sogovornika na svojo stran
Vsebina programa
1. Zastavljanje pravih vprašanj
2. Prepoznavanje zaprtih in odprtih vprašanj
3. Obvladovanje čustvene napetosti
4. Točka zavedanja in njen premik
5. Šest modelov sporazumevanja, ko se sogovorniki z vami ne strinjajo oz. kako jih pridobiti na svojo stran:
- razlagalni model,
- potrditveni model,
- model zaključevanja,
- model dvomov in skrbi,
- model obvladovanja zmede in spora,
- model z vprašanji.
Komu je program namenjen?
Program je namenjen: vsem zaposlenim, ki se pri svojem vsakodnevnem delu sporazumevajo s strankami v situacijah, kjer stranke kažejo nezadovoljstvo in nestrinjanje. Primeren je tudi za izboljšavo komunikacije med sodelavci, ki delajo na skupnem projektu ali nalogi.
Cilji programa
- Naučiti se zastavljati prava vprašanja, ki so najmočnejše orodje komuniciranja,
- naučiti se obvladovati čustveno napetost v komunikaciji,
- osvojiti paket orodij komuniciranja za doseganje strinjanja in večjega zadovoljstva strank,
- osvojiti paket orodij komuniciranja, s katerimi se na delovnem mestu za obvladovanje konfliktov porabi manj časa,
- pridobiti veščine, s katerimi se strankam in drugim sogovornikom pomaga k bolj konstruktivnemu vedenju in komunikaciji.
Zakaj bi se vključili v program?
Da bi pri svojem delu lahko:
- učinkoviteje in na pravih mestih zastavljali prava vprašanja, ki vodijo komunikacijo v pravo smer,
- vedeli, kdaj uporabljati zaprta in kdaj odprta vprašanja, ter uspešneje vodili pogovor,
- vedeli, kako se na ugovore sogovornika najučinkoviteje odzvati,
- pridobivali pozitivne potrditve strank,
- učinkoviteje in hitreje obvladovali konflikte.
Način izvajanja
Program ima polovico časa namenjenega praktičnemu delu, kjer udeleženci sodelujejo individualno ali v skupinah. Pogledamo si primer, kjer sogovornik pogosto ugovarja in se ne strinja. V primeru predstavimo vseh 6 orodij komuniciranja, ki stranko pomirja in si jo prizadeva pridobiti na svojo stran. V program je vključena tudi igra vlog, kjer teorijo takoj prenašamo v izkustveno učenje na praktičnih primerih. Uporabljena je tudi igra z lego kockami za ilustracijo »skritih« prepričanj v komunikaciji.